کد مطلب: ۱۳۲۸۸۲

بازپیرایش میدان تاریخی وحدت اسلامی

بازپیرایش میدان تاریخی وحدت اسلامی

شهردار منطقه 11 از بازپیرایی یک و نیم کیلومتر از خیابان و میدان وحدت اسلامی در محدوده بافت تاریخی حصار ناصری با رویکرد حفظ و بازآفرینی فضاهای تاریخی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد.

نصراله آبادیان در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز، با بیان این که خیابان وحدت اسلامی از پل ابوسعید تا چهارراه مولوی در طرح بازآفرینی حصار ناصری قرار دارد، گفت: این پروژه به طول تقریبی یک و نیم کیلومتر از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران در دست اجراست که 300 پلاک در حوزه اقدام را شامل می‌شود.

آبادیان افزود: در حال حاضر بازطراحی 50 پلاک انجام و طرح فاز 2 آن نیز طراحی شده است که از بهمن ماه سال گذشته اقدامات اجرایی آن شروع و تا دو ماه آینده کل مجموعه بازپیرایی خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 11 بناهای موجود در میدان و خیابان وحدت اسلامی مربوط به اواخر دوران قاجار و اوایل دوره پهلوی اول است که بازآفرینی این مجموعه تاریخی تمامی جزئیات و ویترین مغازه‌ها، تابلوها و هر گونه الحاقات و زوائد بصری را در برمی‌گیرد.

آبادیان با اشاره به اهمیت مقوله ترافیک و آرام‌سازی میدان از جا به جایی پل عابر پیاده میدان وحدت اسلامی در آینده نزدیک و کف‌سازی میدان در فاز بعدی خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرک توسعه برای این میدان در نظر گرفته شده و کاربری‌های ناسازگار از جمله تعمیرگاه، جوشکاری و… از این مکان انتقال می‌یابند و فعالیت‌های در خور و شایسته یک میدان تاریخی بازتعریف می‌شوند.

وی همچنین ساماندهی فضای میدان برای استفاده بهینه عموم مردم، کسبه و ساکنین را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و یادآور شد: کمک به ارزش افزوده کیفیت فضایی، کمک به ارتقای کیفی بازارچه طرخانی و محله سنگلج در منطقه 12 و ارتقای کیفیت شهری نیز پس از بازآفرینی خیابان وحدت اسلامی حاصل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.