کد مطلب: ۴۳۱۰۵۶

همتی خبر داد:

بازگشت ۲۲ میلیارد دلار ارز صادراتی

بازگشت 22 میلیارد دلار ارز صادراتی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه امسال موفق شدیم ۳۵.۵ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی انجام دهیم، همچنین در این مدت ۲۲ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: علی‌رغم فشار حداکثری دولت آمریکا و اقداماتی که برای ایجاد محدودیت در نقل و انتقالات پولی و تجاری کشور انجام شده، در ۱۱ ماهه امسال خوشبختانه موفق شدیم ۳۵.۵ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی انجام دهیم.

وی در پیامی ویدئویی که خطاب به مردم منتشر شده، افزود: از این ۳۵.۵ میلیارد دلار، ۱۴ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی بوده است و از این نظر فراوانی خوبی در کشور وجود دارد.

همتی گفت: در ۱۱ ماه امسال ۲۲ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است و ۳۰ درصد آن به صورت واردات در برابر صادرات بوده که با راهبری بانک مرکزی و توسط فعالان اقتصادی محقق شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس با این همه دلار که برگشته به کشور چرا از کانال 11 به کانال 14 اومدیم ؟؟؟!!! آقای همتی یه ذره با مردم روراست باشید و واقعیات رو بگین به جای جوک گفتن