خبر فوری:

کد مطلب: ۲۶۴۲۸۴

بازیگران اصلی بازار قهوه در جهان

بازیگران اصلی بازار قهوه در جهان

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که در بیش از 50 کشور جهان از برزیل و هند گرفته تا کشورهای کوچکی چون هندوراس تولید می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد، سرانه مصرف قهوه در دو کشور فنلاند و سوئد بیش از ۱۰ کیلوگرم در سال است.

الهام میرمحمدی: قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که در بیش از 50 کشور جهان از برزیل و هند گرفته تا کشورهای کوچکی چون هندوراس تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس گزارش سازمان Fairtrade معیشت بیش از 125 میلیون نفر در سراسر جهان به تولید قهوه وابسته است و حدود 25 میلیون مزرعه کوچک 80 درصد قهوه مورد نیاز جهان را تولید می‌کنند.

اصول این سازمان (تجارت منصفانه) بر مبنای فراهم آوردن دسترسی به بازار مصرف برای تولیدکنندگانی که در حاشیه قرار گرفته‌اند و همچنین ارتباط دادن بدون واسطه آنها با مصرف‌کنندگان است.

از سوی دیگر، هدف تجارت منصفانه، ارائه حقوق بالاتر به همراه کمک به تولیدکنندگان برای افزایش دانش و منابع آنهاست تا کیفیت زندگی‌شان افزایش یابد. این سازمان همچنین در پی آن است که آگاهی مصرف‌کنندگان را در کشورهای توسعه‌یافته افزایش دهد.

کشاورزان عضو این سازمان روزانه حدود 560 هزار تن قهوه تولید می‌کنند. برخی از محققان بر این باورند که حق عضویت این سازمان برای کشاورزان گران است. همچنین تشویق کشاورزان با انگیزه‌های مالی می‌تواند به تولید بیش از حد قهوه و در نهایت کاهش قیمت منجر شود.

نمودار زیر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه در سال 2018-2017 را نشان می‌دهد:

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه در جهان

کدام کشورها بیشترین قهوه را در جهان تولید می‌کنند؟

اما چه کسانی بیشترین قهوه را می‌نوشند؟با توجه به آمار سازمان جهانی قهوه، سرانه مصرف قهوه در دو کشور فنلاند و سوئد بیش از 10 کیلوگرم در سال است.

هر فنلاندی سالانه بیش از 12.5 کیلوگرم قهوه مصرف می‌کند.

بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان در جهان به ترتیب کشورهای فنلاند، سوئد، ایسلند، نروژ، دانمارک، اتریش، سوئیس، یونان، بوسنی هرزگوین، امریکا و بریتانیا هستند. این در حالی است که اکثر تولیدکنندگان قهوه در کشورهای در حال توسعه فعالیت می‌کنند.

قهوه در کدام کشورها گران‌تر است؟

زنجیره تامین قهوه فرآیندی پیچیده‌ است. دانه قهوه از کشاورزان به معامله‌گران، صادرکنندگان و در نهایت به خرده‌فروشان منتقل می‌شود.

بنابراین کوچک‌ترین تغییر در این زنجیره می‌تواند تاثیر بسیاری در قیمت نهایی قهوه داشته باشد.

براساس سازمان جهانی قهوه، در سال 2016، بریتانیایی‎‌ها 16.29 دلار به ازای هر پوند (450 گرم) قهوه پرداخت کرده‌اند.

بعد از بریتانیا، مردمان کشورهای مالتا، ایتالیا، لوکزامبورگ و روسیه گران‌ترین قهوه را می‌نوشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.