کد مطلب: ۶۰۱۷۲۴

بانک مرکزی: اعتبار وام ودیعه مسکن تمام شد

بانک مرکزی: اعتبار وام ودیعه مسکن تمام شد

ثبت نام وام ودیعه مسکن در حالی ادامه دارد که بانک مرکزی از اتمام اعتبار بانک‌ها خبر می دهد ولی معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی این اتمام اعتبار را قبول ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهرزاد دانشمندی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی می‌گوید: به نیمی از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن، وامی پرداخت نخواهد شد.

بانک مرکزی: تا کنون ۱۳ هزار میلیارد تومان وام ودیعه داده‌ایم

وی با اعلام اینکه سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی اداره می‌شود، افزود: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال، بیش از سهمیه تعیین شده ستاد کرونا، ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن انجام شده است و بانک‌ها هیچ تعهدی برای پرداخت تسهیلات بیش از سهمیه‌های تعیین شده از سوی ستاد کرونا ندارند.

وی علت سخت گیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را پُر شدن سهمیه تعیین شده عنوان کرد و گفت: تعداد افراد در صف مانده، دو برابر سهمیه تعیین شده است و متقاضیانی که موفق به اخذ تسهیلات نشده‌اند ناراضی خواهند شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: باوجود اینکه سهمیه تسهیلات ۱۲ درصدی ودیعه مسکن تکمیل شده است، همچنان سامانه ثبت نام این وام از سوی وزارت راه و شهرسازی باز است که منجر به اعطای تسهیلات نخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی: اتمام اعتبار بانک‌ها، قابل قبول نیست / ‬ ۴ هزار میلیارد تومان تا کنون پرداخت شده

این در حالی است که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۶۸۵ هزار نفر تا کنون برای دریافت وام ودیعه ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۴۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند و ۱۴۲ هزار نفر هم تسهیلات دریافت کرده‌اند.

محمود محمود زاده گفت: در ابتدای سال، مکاتبه‌ای با ستاد ملی مقابله با کرونا برای پرداخت وام ودیعه مسکن داشته‌ایم و این ستاد تسهیلاتی برای پرداخت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها در نظر گرفته‌اند. حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفتند که از این میزان تنها ۴۵ درصد که معادل ۴ هزار میلیارد تومان است تا کنون توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: به هیچ عنوان این موضوع مورد قبول نیست که اعتبار بانکی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به اتمام رسیده است. ممکن است بین شعب بانک‌ها شعبه‌ای نیاز به تجدید نظر داشته باشد و ما مکاتبه برای تأمین اعتبار کنیم، اما اینکه اعتبار همه شعب بانک‌ها به اتمام رسیده است به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

متن مصوبه ستاد کرونا در خصوص وام ودیعه

در اواخر خرداد ماه امسال نیز ستاد ملی مقابله با کرونا، سقف بودجه در نظر گرفته شده برای تسهیلات ودیعه مسکن را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و به تصویب رسانده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اکبر شاهی چاقی

    دوستان بخدای محمد من امروز گرفتم اما اسنم بگم نمیشستم خونه صبح ساعت هفت صبح جلوی بانک ها بودم از بانک ملت داغون تر خودشونه مخصوص ملت محمدیه قزوین چهل روز معطل کزدن ندادن اونجا پارتی بازیه وحشتناک اما بانک سپه عالیه چهار روزه دادن بخدا من وام ازدواجمم از بانک سپه گرفتم خدا عمر باعزت بده من بانک های ملی ملت پاسارگاد شهر همه رو زدم دونه دونه همشون مخصوصا ملت پدر دراوردن اما سپه عالی بود.

  • ناشناس

    فقط خدا لعنتتون کنه، مغزم داره دیگه میترکه، بیشرفا برا ۷۰ تومن که نصف یه پرایدم نیست همش دارین مردمو سر میدوونین، امیدوارم یروزی سزاشو پس بدین

  • علی

    سلام وقت بخیر نزدیک به بیست روزه که جلوی تمام وام های بانک ملی گرفته شده. ودیعه. مسکن و… از تمام مراجع از جمله اداره مرکزی اعتبارات بانک ملی تا بانک مرکزی پیگیر شدم. تنها چیزی که گفته شد این بوده که اعتبار تموم شده و یا بدلیل تغییرات مدیریت جلوی تمام وام ها گرفته شده.یکی دیگه از کارمندای اعتبارات بانک ملی میگه که بانک ملی محاله اعتبار کم بیاره. از طرفی بعضی از افراد هم میگن که بخاطر جلوگیری از افزایش خرید ارز توسط مردم جلوی وام ها گرفته شده. این موضوع برای بعضی دیگه از بانک ها هم ظاهرا رخ داده که جلوی وام ها گرفته شده. من شکایتم اینجاست که مردم چه گناهی کردن که باید با این تصمیم گیری های ناگهانی و بعضا اشتباه زندگیشون دچار مشکلات عدیده بشه.
    ممنون میشم از طرف رسانه تجارت نیوز که یکی از مراجع معتبر و بزرگ هست پیگیری بشه با تشکر

  • حسن

    سلام
    این چ تصمیم گیری خب برای مردم انجام میدهند این مسولین
    اگ بودجه هست چرا میگم اعتبار تموم شده اگ نیست و ا هنوز سایت بار و میشه ثبت نام کرد چ ا ب اندازه اعتبارشون ثبت نام نمی‌کنند که مردم ب مشکل نخورند
    بنده ۵۰۰تومن دادم ب قل نامه و کلی کاغذ بازی بعد رفتم بانک میگه کنیل شده این درسته خب
    فقط این وسط املاکی ها کلی سود کردن و پول ب جیب زدن
    این که با دوتا حساب کتاب درست میشه چ ا مردم اذیت میکنید
    مانند ورودی کنکور اینقد سخت مگیرند بعد هم کلی دانش آموز رو بخاطر قد و وزن و تحقیق رد میکنند بعد معلم کم میارند میرن باز نشسته و نهضتی و ۴ تا بیسواد رو میارن سر کار
    یعنی کسی نیست ی حساب سر انگشتی کنه که اندازه بودجه ثبت نام کنند و بعد سایت رو ببندن
    آیا این مسولین اصلا ب فکر مردم و دغدغه و پول رفته ما هستن ؟؟؟

  • ناشناس

    بنازم به این مدیریت عالی اولا کاسبی خوبی برای املاکی ها راه انداختید دوما زورتون به سیستم بانکی نمی رسد مگر مرض دارید تصمیم بیهوده می گیرید که یک مستاجر اینهمه هزینه بده دست آخر بانک بگه اعتبار نداریم .سوما اعتبار برای اختلاس هست ولی برای وام مردم نیست خیلی متاسفم

  • ناشناس

    به کی وام دادید که زود تموم شد ۵ تا خط تلفن گذاشتید برای مشکلات مردم همیشه آشغاله دست بردارید مردم آزار

  • ناشناس

    فقط مردم رو الکی امیدوار میکنن و همش دروغ دروغ دروغ.راه و شهرسازی تایید میکنه بانک وام رو نمیده

  • ناشناس

    بانک مرکزی و وزارت راه اعتبار چند هزار میلیاردی رو به نام مستاجران مثل دکل نفتی گم کردند

  • ناشناس

    منکه ۴۰ میلیون وام رو گرفتم دمشون گرم هیچی قفل نکردن تو حساب ۴۰ تومن رو کامل برداشتم.ولی۲ماه اذیت کردن بهونه میاوردن منم پیله بودم یکسره میرفتم بانک تا اینکه با مسئول وام رفیق شدم کارمو راه انداخت

  • ???

    بیش از بیست تا بانک رفتم همه میگن اعتبارتموم شده .فقط پارتی بازیه مردم رو گیر آوردن .وام بخوره تو سرتون .بدبختا رفتن کلی پول ب بنگاها دادن کد رهگیری گرفتن الان هم شده این واقعا با این همه حق ناحقی میتونید سررو بالشت بزارید