فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۰۶۸

حملات سایبری جهانی ۲ برابر شد

حملات سایبری جهانی ۲ برابر شد

تعداد حملات سایبری مختل کننده و مخرب جهانی که هر ساله انجام می‌شود، افزایش ۱۰۵ درصدی تا پایان سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

طبق گزارش جدید  QBE با عنوان «کسب و کار متصل: خطر تقویت وابستگی دیجیتال»، اگر این روند حملات ادامه یابد، حملات سایبری مهم استراتژیک، مختل کننده و مخرب جهانی در سال جاری، به ۲۱۱ مورد خواهد رسید که در مقایسه با ۱۰۳ مورد در سال ۲۰۲۰، رشد بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

حمله سایبری گسترده «نات پتیا» (NotPetya)  یکی از این نمونه‌هاست که به آلودگی‌هایی در سراسر اروپا، آمریکای شمالی و آسیا و اقیانوسیه منجر شد. بدافزار مرتبط با «نات پتیا»، حدود ۱۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد. این نوع حملات مخرب و مختل کنده، بسیار نادرتر از موارد از دست دادن داده‌ها یا وقایع امنیتی ساده هستند.

خرابی نرم افزار «فالکون سنسور» شرکت «کراود استرایک» در ۱۹ ژوئیه سال ۲۰۲۴، به شرکت‌های «فورچون ۵۰۰»، حدود ۵.۴ میلیارد دلار خسارت زد و ۲۵ میلیارد دلار از ارزش آنها کاست. خلافکاران سایبری به سرعت برای بهره برداری از این واقعه دست به کار شدند و عملیات‌های فیشینگی را با عناوین جذب کننده مربوط به «کراود استرایک» به راه انداختند تا به سیستم‌ها نفوذ کنند، داده‌های قربانیان را به سرقت ببرند و از آنها اخاذی کنند.

طبق بررسی «کنترل ریسک»، تمامی انواع وقایع سایبری، کامل گزارش نمی‌شوند. تحلیل و بررسی بیشتر QBE‌ در انگلیس نشان داد اکثر کسب و کارهای بزرگ و متوسط (۶۹ درصد)، طی ۱۲ ماه گذشته، با رویدادهای سایبری مختل کننده فعالیت آنها روبرو شده اند.

حدود ۷۸ درصد از کسب و کارها نگران تهدیدهای سایبری هستند که با آنها مواجهند و بیش از نیمی از آنها (۵۱ درصد) پیش‌بینی می‌کنند در ۱۲ ماه آینده، با یک رویداد سایبری روبرو شوند. در واکنش به واقعه «کراود استرایک»، ۵۷ درصد از تمامی کسب و کارها اعلام کردند به دنبال خرید یا افزایش پوشش بیمه خود خواهند بود.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کپتیو اینترنشنال، کسب و کارها، هوش مصنوعی را برای امنیت سایبری خود مفیدتر می‌دانند و ۳۲ درصد می‌گویند حفاظت سایبری آنها را بهبود خواهد بخشید و ۱۵ درصد هم بر این باورند که هوش مصنوعی، ریسک‌های سایبری را افزایش خواهد داد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.