کد مطلب: ۸۹۲۶۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / بازار سهام در فاز احتیاط قرار گرفت

پایان بورس امروز 22 آذر 1402 / بازار سهام در فاز احتیاط قرار گرفت

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته، روندی نزولی را طی کرد و علاوه بر شاخص‌های قیمتی، با کاهش حجم و ارزش معاملات خرد روبرو شد. به نظر می‌رسد پس از یک دوره کوتاه رشد، بازار وارد فاز استراحت شده و با محرکی تازه، به مسیر صعودی بازخواهد گشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز شاهد رقابت تنگاتنگ خریداران و فروشندگان بود و در پایان با سرخپوشی 52 درصد از نمادها روبرو شد. به طور سنتی بازار در روزهای چهارشنبه فروشنده می‌شود اما برخی از اهالی بازار معتقدند که این بار، پس از یک دوره رشد، بازار وارد فاز احتیاط و استراحت شده است.

امروز اغلب نمادهای گروه انبوه‌سازی در کنار نمادهای بزرگ گروه‌های خودرو، حمل و نقل و فرآورده‌های نفتی، منفی شدند.

پایان بورس

عملکرد شاخص‌ها

امروز شاخص کل بورس تهران، سه هزار و 173 واحد پایین رفت و با افت 0.15 درصدی در سطح دو میلیون و 158 هزار و 92 واحدی متوقف شد. شاخص هم‌وزن نیز امروز منفی شد و با کاهش بسیار اندک معادل هفت واحد پایین رفت و به سطح 752 هزار و 111 واحد رسید.

در سمت دیگر بازار، شاخص کل فرابورس امروز 10 واحد عقب رفت و با کاهش 0.04 درصدی به سطح 26 هزار و 255 واحدی رسید.

نمادهای موثر

امروز نمادهای شپنا، شتران، کچاد، شبندر و خودرو، بیشترین تاثیر منفی و نمادهای وبملت و رانفور، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، حفارس، خگستر، ذوب، ثشاهد، خودرو، شتران و شفارس، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات روز جاری بودند.

در سمت دیگر بازار، امروز نمادهای انتخاب، مادیرا، گلدیرا و فروژ بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وسپهر، خاور و کرمان، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند. در این بازار همچنین کرومیت، کرمان، کمرجان، سمگا، فصبا، گدنا و سدبیر، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم و ارزش معاملات خرد بازار با کاهش مواجه بود؛ به نحوی که تا لحظه تنظیم این گزارش، حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به هفت میلیارد و 400 میلیون برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و 571 میلیارد تومان، دادوستد شد.

در همین حال، امروز بازار سهام تا این لحظه شاهد خروج 110 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بوده است اما صندوق‌های درآمد ثابت توانسته‌اند 150 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.