فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۶۵۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۹ آبان ۱۴۰۲ / ایست قلبی بازار سهام!

پایان بورس امروز 9 آبان 1402 / ایست قلبی بازار سهام!

شاخص کل بورس تهران امروز درجا زد و تغییری 0.01 درصدی را تجربه کرد. با این حال اما خروج پول حقیقی ادامه یافت و حجم و ارزش معاملات خرد هم کاهشی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران امروز 210 واحد افت کرد و با عقبگرد نامحسوس 0.01 درصدی، در پله یک میلیون و 981 هزار و 203 واحدی متوقف شد. شاخص هم‌وزن اما افزایشی بود؛ با این حال رشد این شاخص هم چندان ملموس نبود و با افزایش 118 واحدی، 0.02 درصد بالا رفت و در پله 670 هزار و 213 ایستاد. شاخص فرابورس نیز تنها 32 واحد رشد کرد و به سطح 24 هزار و 308 واحد رسید.

پایان بورس امروز 9 آبان 1402

شاخص‌های بازار سهام در حالی امروز در جا زدند که طی دو روز گذشته، سازمان بورس تلاش کرده بود از طریق برگزاری جلسه با حقوقی‌ها و استفاده از مانورهای خبری، فضای بازار را مثبت کند. این رویکرد طی دو روز یکشنبه و دوشنبه جواب داد اما امروز، بازار سهام متوقف شد. اگر چه در این میان خبرهایی مبنی بر اختلال در برخی سیستم‌های معاملاتی هم منتشر می‌شد.

نمادهای موثر

امروز نمادهای اخابر، کگل و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شتران، شبندر، خودرو و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، ثشاهد، خگستر، شستا، ثامان، خودرو، سصفها و خساپا، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار، نمادهای شگویا، مادیرا، بپیوند و بساما، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، وسپهر و خاور نیز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، خاور، شگویا، فزر، کرمان، ثپردیس، فرابورس و گدنا، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در روز جاری بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی، با کاهش چشمگیر نسبت به روز گذشته، به رقم پنج میلیارد و 800 میلیون برگه سهم رسید. در همین حال، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی هم نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به عدد سه هزار و 307 میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین در حالی که 68 درصد از نمادهای بازار منفی بودند، به میزان 448 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. در همین حال، صندوق‌های درآمد ثابت حدود 89 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.