کد مطلب: ۸۹۶۱۵۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۳ بهمن ۱۴۰۲ / سرمایه‌گذاری به دلالی باخت!

شاخص کل ۲۶ هزار پله سقوط کرد / شاخص هم‌وزن ۱۵ هزار واحد فروریخت / حجم معاملات خرد ۹.۵ میلیارد برگه سهم بود / ارزش معاملات خرد در سطح ۵ همتی باقی ماند / ۹۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام خارج شد

پایان بورس امروز 3 بهمن 1402 / سرمایه‌گذاری به دلالی باخت!

بازار سهام امروز با شتاب بیشتری در جاده نزولی راند و یکدست سرخپوش شد. قیمت دلار امروز در حال پیشروی در کانال 54 هزار تومانی است و به نظر می‌رسد همین روند در بازار ارز، سهامداران را در بازار سرمایه، سرخپوش کرده است. رویکرد این روزهای بازارهای موازی و جاماندگی بورس از رقبا بار دیگر اثبات کرده است که در اقتصاد بیمار ایران، سرمایه‌گذاری مولد همواره به دلالی می‌بازد!

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار از ابتدای معاملات امروز با شیب افزایشی، خود را به نیمه کانال 54 هزار تومانی نزدیک کرده است. این روند بازار طلا و سکه را هم تحت تاثیر قرار داده و رشد قیمت‌ها را در این بازار رقم زده است.

افزایش قیمت‌ها در بازارهای ارز و طلا، معامله‌گران بورسی را فروشنده کرده تا از بازاری که همواره تحت تاثیر فشارها، دخالت‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه دولت است، به سمت بازاری بروند که از آن سود روزانه خوبی کسب می‌کنند و فعلا چشم‌انداز مثبتی دارد. به این ترتیب، این روزها، بازار سرمایه که به‌عنوان بازار پشتیبان تولید شناخته می‌شود، به معاملات دلالانه و سفته‌بازانه باخته و از رشد جا مانده است.

پایان بورس امروز 3 بهمن

عملکرد شاخص‌ها

امروز در حالی که 86 درصد از نمادهای بازار منفی بودند، شاخص کل بورس 26 هزار و 527 واحد فروریخت و با سقوط 1.24 درصدی در ارتفاع دو میلیون و 120 هزار و 35 واحدی متوقف شد.

امروز شپنا به تنهایی شاخص کل را سه هزار و 922 واحد پایین آورد. فولاد، تاپیکو و فملی نیز هر کدام بیش از هزار واحد، تاثیر منفی در شاخص کل بورس داشتند.

گفتنی است، شاخص هم‌وزن نیز امروز با سقوط 15 هزار و 657 واحدی، معادل 2.12 درصد ریزش کرد و به سطح 724 هزار و 116 واحد رسید.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی، تا لحظه تنظیم این گزارش به 9 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم رسیده که با ارزش پنج هزار و 482 میلیارد تومان انجام شده است.

ورود و خروج پول حقیقی

بازار سهام امروز با فرار 948 میلیارد تومانی حقیقی‌ها از سهام‌صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها روبرو بوده است. در همین حال، صندوق‌های درآمد ثابت نیز تا این لحظه، 107 میلیارد تومان پول حقیقی از دست داده‌اند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.