فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۰۵۳۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سقوط آزاد شاخص‌های بورسی ادامه یافت!

شاخص کل ۱۰ هزار و ۸۴۶ واحد ریخت / شاخص هم‌وزن ۰.۶ درصد کاهش یافت / ارزش معاملات خرد به ۲,۷۱۱ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۶.۴ میلیارد برگه سهم شد / ۲۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

پایان بورس امروز 22 اردیبهشت 1403 / سقوط آزاد شاخص‌های بورسی ادامه یافت!

نگاهی به تابلو معاملات در پایان بورس امروز نشان می‌دهد شاخص‌های بورسی همچنان در روند نزولی خود حرکت می‌کنند. این موضوع سبب شد سطوح حمایت شاخص‌ها به‌شدت تهدید شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افت 10 هزار و 846 واحدی که معادل 0.49 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 208 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز کاهش شدیدی پیدا کرده است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز چهار هزار و 429 واحد که معادل 0.6 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 733 هزار و 515 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 6 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را دو هزار و 711 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

22

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، مانند روند روز معاملاتی گذشته، در روز جاری نیز منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 271 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 218 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.  

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم ثفارس، وامید و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، شستا و حفارس به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

آباد با افزایش 6.95 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، غپآذر نیز با افت 6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های حفارس، دامین و ثفارس تعلق گرفت. از سویی در جریان معاملات امروز سهم‌های ثشاهد، خمحرکه و غزر ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای شستا، وبصادر و نوری خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شساخت، لطیف و مداران رقم خورد. همچنین خودرو در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کایتا بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.