فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۳۸۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمستان بیت‌کوین فرا رسید؟

زمستان بیت‌کوین فرا رسید؟

هفته گذشته CNBC در گزارشی ادعا کرد که زمستان بیت کوین و رمزارزها شروع شده اما حالا یک تحلیلگر عقیده دارد ماهیت بازار فرق کرده است و زمستانی در کار نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمستان بیت کوین و رمزارزها واژه‌ای است که به سقوط‌های تاریخی بازار اشاره دارد و همین هفته پیش بود که رسانه CNBC ادعا کرد زمستان رمزارزها به زودی می‌رسد اما آیا واقعا زمستان در راه است؟

کانال محبوب coin Bureau در رابطه با فرا رسیدن زمستان رمزارزها با کارشناسان به گفتگو نشست. بیشتر فعالان بازار عقیده داشتند بازار تفاوت زیادی با سال ۲۰۱۸ دارد و زمستان رمزارزها شروع نشده است.

یک تحلیلگر با نام مستعاد کای به حدود ۱/۹۲ میلیون مخاطب این کانال یوتیوب گفت: مقایسه ریزش بازار در سال ۲۰۱۸ با حالا کاملا غیرمنطقی است.

«بازار بیت کوین و رمزارزها تکامل پیدا کرده است و حالا افراد زیادی در مورد بازار رمزارزها می‌دانند. جنس سرمایه‌گذاران بازار تفاوت زیادی با سال ۲۰۱۸ دارد و همین عمومی شدن بازار می‌تواند جلوی ریزش را بگیرد.»

کای عقیده دارد دلیل ریزش بازار در سال ۲۰۱۸ رونق زیاد عرضه اولیه بود. حالا قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل عوامل خارجی پایین‌تر از ارزش ذاتی خود قرار دارد.

محرک‌های پولی سنگین و ابهام در بازار رمزارزها

یکی از دلایل ابهام در شرایط بازار بیت کوین و رمزارزها محرک‌های پولی سنگین به دلیل همه‌گیری کویید۱۹ بود. پیامدهای این محرک‌ها هنوز با بازار است.

تحلیلگر این سوال را از مخاطبان خود پرسید: «به نظر شما چرا ما می‌گویم بازار دیگر با سال ۲۰۱۸ قابل مقایسه نیست؟»

او پاسخ داد: «کریپتوکارنسی دیگ به یک طبقه دارایی قابل سرمایه‌گذاری برای عموم مردم و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده است و اکنون بسیاری از شرکت‌ها یا بیت‌کوین دارند و یا قصد خرید آن را دارند.»

نگرانی‌های بزرگ سرمایه‌گذاران

کای معتقد است: حالا دیگر سرمایه‌گذار میان رمزارز یا سهام تسلا فرقی قائل نمی‌شود و نگران مسائل بزرگتری مانند احتمال جنگ با آمریکا با روسیه، بیماری‌های فراگیر و اختلالات زنجیره تامین است.

این تحلیلگر گفت: در سال ۲۰۱۸ چین سلطان بازار رمزارزها بود اما با ممنوعیت این بازار عملا به این فضا بی‌ربط است و آمریکا موضع بهتری نسبت به این تکنولوژی دارد.

به اعتقاد او زمستان بیت کوین نزدیک نیست.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار