فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۰۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحول در سازماندهی داده‌های حقوقی با هوش مصنوعی / چگونه ساپیو به وکلا در مدیریت داده‌های پیچیده کمک می‌کند؟

تحول در سازماندهی داده‌های حقوقی با هوش مصنوعی / چگونه ساپیو به وکلا در مدیریت داده‌های پیچیده کمک می‌کند؟

استارتاپ ساپیو بر پرونده‌های مربوط به آسیب‌های شخصی و دعاوی جمعی (زمانی که شاکیان بسیاری شکایت می‌کنند) تمرکز دارد. این شرکت در سازماندهی داده‌های غیرساختاری متخصص است و به وکیل‌ها این امکان را می‌دهد تا از چت‌باتی برای استخراج اطلاعات مرتبط استفاده کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

ساپیو (Supio)، استارتاپی سیاتلی که دو مهندس سابق مایکروسافت موسس آن هستند، مبلغ 25 میلیون دلار را در دور تامین مالی سری A جذب کرد. این جذب سرمایه با هدف تقویت نرم‌افزارشان که به وکلا کمک می‌کند داده‌های مربوط به پرونده را به‌سرعت مرتب، جست‌وجو و سازماندهی کنند، انجام شد.

این استارتاپ سیاتلی، جدیدترین فناوری حقوقی و نمونه‌ای از مزیت‌های رقابتی برای وکیل‌هاست که از هوش مصنوعی نشأت می‌گیرد.

چگونه ساپیو به وکلا در مدیریت داده‌های پیچیده کمک می‌کند؟

ساپیو بر پرونده‌های مربوط به آسیب‌های شخصی و دعاوی جمعی (زمانی که شاکیان بسیاری شکایت می‌کنند) تمرکز دارد. این شرکت در سازماندهی داده‌های غیرساختاری متخصص است و به وکیل‌ها این امکان را می‌دهد تا از چت‌باتی برای استخراج اطلاعات مرتبط استفاده کنند.

جری ژو، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ساپیو، گفت: «اکثر وکلا از نظر داده غنی هستند و از نظر زمان کمبود دارند، اما ساپیو فرایندهای دستی وقت‌گیر را مکانیزه می‌کند و به آنها امکان شناسایی اطلاعات حیاتی برای اثبات و تسریع پرونده‌های خود را می‌دهد.»

اخیراً هم شرکت حقوقی تورهورمن، در پرونده‌ای راجع‌ به فرمول شیر نوزادان زودراس پیروز شد که از این برنامه استفاده می‌کرد. تایلر اشنایدر، عضوی از این شرکت حقوقی، گفت: «پرونده ما شامل بیش از 40 هزار صفحه سوابق پزشکی بود و ساپیو این امکان را به ما داد که به‌سرعت و بادقت داده‌های حیاتی را شناسایی کنیم.»

از بازی‌های موبایل تا فناوری حقوقی

ژو و کایل لم، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری ساپیکو، سه دهه است که با هم دوست هستند. اولین کسب‌وکار نرم‌افزاری آنها یک اپلیکیشن بازی‌های موبایل بود که  در سال 2009 راه انداختند. آنها بعدتر به آوالارا و مایکروسافت پیوستند و در تیم‌های محصول و مهندسی Office 365 مشغول شدند.

در حال حاضر، ساپیو 27 کارمند دارد و با دریافت مبلغ اشتراک بر اساس حجم پرونده‌ها، کسب درآمد می‌کند. ساپیو انتظار دارد در 12 ماه آینده تعداد کارمندانش را دو برابر کند. 

رهبری این دور تامین مالی با سرمایه‌گذاری سافیر و مشارکت بونفایر ونچرز و فوت‌هیل ونچرز انجام شد و سی‌چنج، یک شرکت سیاتلی که دیگر فعالیت ندارد، نیز رهبری دور پیشین تامین مالی شرکت را بر عهده داشت. سایپو تا به امروز 33 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

نگاهی به استارتاپ‌های نوآور در حوزه حقوقی

برخی از استارتاپ‌ها نیز از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها برای کمک به وکلا در تسهیل وظایف خسته‌کننده استفاده می‌کنند که می‌توان از شرکت‌های مستقر در سیاتل مثل کلیربریف، پروفیا، آل‌درافت و پردیکت‌لاو نام برد. بعضی دیگر به‌ صورت کلی‌تر به قراردادها می‌پردازند؛ مثل لکسون که اوایل امسال به داکیوساین فروخته شد و آیسرتیس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری خصوصی در سیاتل است. البته سایپو رقبای جدی‌تری هم در فناوری حقوقی دارد که از هوش مصنوعی برای کار روی پرونده‌های آسیب‌های شخصی استفاده می‌کنند؛ مثل ایون‌آپ (EvenUp).

برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شرکت‌های حقوقی در نظر دارند که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را افزایش دهند، اما نگرانی‌هایی نیز درباره دقت نرم‌افزارهای حقوقی تقویت‌شده با هوش مصنوعی و مشکلات اخلاقی بالقوه در میان است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.