حجم ویدیو: ۴۷.۰۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۵۲ دانلود ویدیو

گزارش میدانی «تجارت‌نیوز» از روند یک ساله قیمت مسکن در منطقه ۲ تهران؛

کاشانه؛ قیمت خانه در گران‌ترین مناطق تهران چقدر است؟

منطقه ۲ یکی از مناطق تهران است که بر اساس گزارش‌های رسمی، هر ماه از پرطرفدارترین مناطق برای معامله مسکن محسوب می‌شود. اما اکنون خرید و فروش خانه در این منطقه چه وضعیتی دارد و از سال گذشته متوسط قیمت مسکن در آن در نقایسه با کل تهران چه تغییراتی داشته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های رسمی از تحولات بازار مسکن، برخی از مناطق برای خرید و فروش مسکن از دیگر مناطق پرطرفدارتر هستند. منطقه 2 یکی از این مناطق است. سعادت‌آباد، شهرک غرب، گیشا و مرزداران جزو معروف‌ترین محلات این منطقه هستند. اما قیمت مسکن در این منطقه از فروردین 1402 تا فروردین 1403 چه روندی را طی کرده است؟

گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد، مسکن منطقه 2 ، سال 1402 را با قیمت متری 96 میلیون و 100 هزار تومان شروع کرده است؛ در همان بازه متوسط قیمت کل تهران متری 66 میلیون و 400 هزار تومن برآورد می‌شده است.

بازار مسکن در تابستان و پاییز 1402، با تاثیر از سیاست‌های کلی دولت، رکودی بوده و نوسانات محدودی را تجربه کرده است. البته متوسط قیمت مسکن در منطقه 2 در مردادماه روی قله قیمتی خودش در سال 1402 ایستاده و متری 127 میلیون و 750 هزار تومان اعلام شده است. طی پاییز خبر خاصی در بازار مسکن نبوده است.

قیمت مسکن منطقه 2 در زمستان 1402

متوسط قیمت مسکن در کل تهران، طی زمستان با تاثیر از نزدیکی سال نو و هیجانات ناشی از آن در مجموع افزایشی بوده، اما مسیر قیمتی در این منطقه کمی متفاوت است. بازار مسکن در دی‌ماه شاهد افزایش قیمت بوده، اما بهای خانه در بهمن‌ماه حدود پنج میلیون تومان کاهش پیدا کرده است، اما در نهایت اسفندماه متوسط قیمت مسکن منطقه 2 به متوسط قیمت کل تهران می‌پیوندد و پرونده سال 1402 با متری 122 میلیون و 100 هزار تومان بسته می‌شود .

معاملات مسکن منطقه 2 از فروردین 1402 تا فروردین سال جاری

معاملات مسکن، سال 1402 را با تنها 157 فقره معامله در فروردین‌ماه شروع کرده و تا پاییز در همین حدود باقی مانده است. در نهایت هم با شروع زمستان و جنب و جوش بیشتر برای خرید و تعویض خانه رونقی نسبی در بازار مسکن این منطقه برقرار شده، اما حتی به هزار فقره هم نرسیده است.

کف بازار مسکن منطقه 2 چه خبر است؟

همان‌طور که آمارها هم نشان می‌دهد، قیمت مسکن در منطقه 2 روند افزایشی چشمگیری را با وجود سرکوب قیمت‌ها داشته که اثری در رونق معاملات نذاشته است.

مشاوران املاک می‌گویند متقاضیان برای خرید آپارتمان در محله گیشا باید حداقل هفت میلیارد تومان داشته باشند. خانه نوساز هم در این محله از متری 160 میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری 300 میلیون تومن می‌رسد.

دو محله‌ دیگر این منطقه، یعنی سعادت‌آباد و شهرک غرب از متوسط قیمت بیشتری برخوردار هستند. قیمت خانه نوساز در این محدوده‌ها از متری 200 میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن تا متری 600 میلیون تومان هم می‌رسد.

مشاوران املاک می‌گویند، بازار مسکن این منطقه هنوز در رکود است. آنها امیدوارند با روشن شدن تکلیف دولت چهاردهم وضعیت بازار مسکن هم به ریل اصلی خود برگردد.

گزارش بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.