کد مطلب: ۳۳۱۷۳۷

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد:

نقشه مجلس در مورد قیمت بنزین چیست؟

نقشه مجلس در مورد قیمت بنزین چیست؟

یک نماینده مجلس می‌گوید: یک سری پیشنهادها برای ساماندهی بنزین وجود دارد و هنوز در حد فکر و ایده است. یعنی حتی بر روی کاغذ نیز نیامده است. به عنوان مثال، یکی از این ایده‌ها این است که به هر فرد ایرانی در ماه 20 لیتر بنزین هزار تومانی بدهند که بنده شخصا با این طرح مخالف هستم.

به دنبال برخی بحث‌ها در مورد ساماندهی بنزین و احیای کارت سوخت، برخی خبرها مبنی بر افزایش قیمت بنزین به نقل از برخی سیاست‌گذاران منتشر شد. از جمله این خبرها، اختصاص بنزین به هر فرد ایرانی بود. بر اساس این ایده، افرادی که بنزین خود را نیاز ندارند، می‌توانند آن را در بازار آزاد با قیمت بالاتر به فروش برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علاوه بر صحبت‌های یادشده، روز گذشته روزنامه قانون به نقل از علی مطهری خبر از احتمال بنزین پنج هزار تومانی داده بود. مطهری گفته بود در صورت افزایش قیمت بنزین، سه سناریو برای قیمت بنزین در نظر گرفته خواهد که براساس آن میزان مصرف بر قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

بهروز نعمتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز، ضمن تاکید بر عدم افزایش قیمت بنزین، می‌گوید: در حال حاضر روی بحث قیمت بنزین هیچ‌گونه طرحی در مجلس وجود ندارد و این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم. بلکه یک سری پیشنهادها برای ساماندهی بنزین وجود دارد و هنوز در حد فکر و ایده است. یعنی حتی بر روی کاغذ نیز نیامده است. به عنوان مثال، یکی از این ایده‌ها این است که به هر فرد ایرانی در ماه 20 لیتر بنزین هزار تومانی بدهند که بنده شخصا با این طرح مخالف هستم.

وی ادامه می‌دهد: بنده موافق ساماندهی مسئله بنزین در کشور هستم و بحث‌های مختلفی در این زمینه در کمیسیون انرژی و با آقای زنگنه، وزیر نفت داشتیم. در بحث ساماندهی بنزین برای آنکه بتوانیم جلوی قاچاق بنزین را بگیریم، یکی از آیتم‌ها می‌تواند احیای کارت سوخت باشد.

نعمتی در خصوص برخی اظهار نظرها در مورد احتمال بنزین پنج هزار تومانی، می‌گوید: این موارد بیشتر نظر دوستان است و تاکنون هیچ بحثی راجع به افزایش قیمت نه در کمیسیون انرژی و نه در جلسات مشترک بین دولت و مجلس مطرح شده است.

وی در خصوص اظهارات رئیس مجلس در مورد عدم افزایش قیمت بنزین حداقل تا قبل از پایان سال می‌گوید: بله این حرف صحیح است و فعلا بحثی بر سر افزایش قیمت نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.