کد مطلب: ۳۹۸۳۹

بزرگترین صادرکنندگان پوشاک به ایران + اسامی

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مصرف سالانه پوشاک در جهان یک هزار و 200 میلیارد دلار و این میزان در ایران حدود 11 میلیارد دلار است. تجارت نیوز:مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مصرف سالانه پوشاک در جهان یک هزار و 200

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مصرف سالانه پوشاک در جهان یک هزار و 200 میلیارد دلار و این میزان در ایران حدود 11 میلیارد دلار است.

تجارت نیوز: مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مصرف سالانه پوشاک در جهان یک هزار و 200 میلیارد دلار و این میزان در ایران حدود 11 میلیارد دلار است.
گلنار نصراللهی در دهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران با اشاره به وضعیت نساجی دنیا اظهار کرد: مصرف سالانه پوشاک در جهان یک هزار و 200 میلیارد دلار است که این میزان در ایران حدود 11 میلیارد دلار است.
وی در ادامه افزود: صادرات صنایع نساجی از ایران بالای یک میلیون دلار است که طبق پیش‌بینی برای امسال این مقدار با افزایش 20 درصدی روبرو خواهد بود؛ تعداد واحدهای صنعت نساجی و پوشاک دارای پروانه صنعتی در ایران 2 هزار و 800 واحد است، تعداد کارگران صنعت نساجی 288 هزار نفر، مقدار کل سرمایه‌گذاری در این بخش تا سال گذشته 90 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به کل صنعت سهم 5 درصدی داشته است.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر نگاهی به میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی کشور داشته باشیم، متوجه می‌شویم که صنعت نساجی 12 درصد از اشتغال‌زایی نسبت به کل صنعت کشور را پوشش می‌دهد که نشان‌دهنده سهم بسزای صنعت نساجی در اشتغال‌زایی از گذشته تاکنون است.
وی اذعان داشت: ایران در رتبه 55 صادرات پوشاک و نساجی، رتبه 33 منسوجات غیرپوشاک شامل پارچه، فرش، موکت و رتبه 87 در صادرات پوشاک قرار دارد و تعداد تعرفه‌هایی که کالاهای نساجی و پوشاک را در برمی‌گیرد در کتاب حدود هزار ردیف تعرفه است.
نصراللهی خاطرنشان کرد: حمایت منطقی از هر صنعت به عنوان حقوق ورودی آن صنعت محسوب می‌شود که حقوق ورودی برای حمایت از صنایع نساجی در بخش الیاف و نخ‌ها در سال گذشته 4.7 درصد بوده که امسال به 5 درصد رسیده و با نرم‌های جهانی تطابق یافته است؛ ظرفیت تولید الیاف حدود 750 هزار تن و ظرفیت تولید انواع نخ در ایران 700 هزار تن است.
وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری‌های ارزی در صنعت نساجی ایران از سال 1990 میلادی با 130 میلیون دلار آغاز شده که بیشترین سرمایه‌گذاری از سال 2000 تا 2004 میلادی (1380 تا 1385 شمسی) صورت گرفته است که سال‌های بازسازی و نوسازی این صنایع نیز بوده و بیشترین تمرکز ما بر روی استان اصفهان است.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اوج سرمایه‌گذاری‌های ارزی در سال‌های 80 تا 85 شمسی بالغ بر 350 تا 400 میلیون دلار بوده است که در سال‌های بعد تمرکزی روی این صنعت نشد و شاید یکی از دلایل مهم آن بخش تحریم‌ها بوده است که همچنان گریبان ما را در بخش سرمایه‌گذاری‌ها گرفته است.
وی ادامه داد: بازارهای عمده صنایع نساجی ایران شامل کشورهایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و ترکمنستان بوده و نکته قابل توجه این است که ایران مقدار زیادی الیاف، نخ، پارچه و پوشاک را به ترکیه صادر می‌کند اما متاسفانه سهم ایران در واردات غیررسمی پارچه و پوشاک بین 6 تا 9 میلیون دلار است.
نبه گزارش فارس،نصراللهی تصریح کرد: مبادی عمده وارداتی کالاهای نساجی و پوشاک شامل کشورهای چین، ترکیه، هند، امارات متحده عربی، کره، تایوان، ازبکستان است؛ واردات رسمی ایران از ترکیه حدود 20 درصد از واردات کل صنعت نساجی و پوشاک را تشکیل می‌دهد که عمده آن مواد اولیه و کالاهای حد واسط است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.