کد مطلب: ۴۰۱۰۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بهای طلا بالاخره پس از ۳ هفته صعودی شد / چه عواملی طلا را یک هفته‌ای ۱.۸ درصد گران کرد؟

بهای طلا بالاخره پس از 3 هفته صعودی شد / چه عواملی طلا را یک هفته‌ای 1.8 درصد گران کرد؟

بازار جهانی طلا پس از سه هفته بازدهی منفی موفق شد اولین رشد هفتگی را در یک ماه گذشته به ثبت برساند. در آخرین روز از معاملات هفتگی قیمت هر اونس طلا به هزار و 516 دلار رسید.

پس از سه هفته بازدهی منفی، بازار جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت با رشد 1.8 درصدی مواجه شد. از مهم‌ترین دلایل این رشد می‌توان به افت دلار و تردید‌ها در مورد پیشرفت روند مذاکرات میان دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا که در هفته‌های گذشته به کمتر از هزار و 500 دلار رسیده بود، در اولین روز از معاملات هفتگی، یعنی دوشنبه،به هزار و 501 دلار رسید. حملات حوثی‌ها به مجموعه‌ پالایشگاهی و میدان نفتی آرامکو، افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های امن را به دنبال داشت.

با این حال در اواسط هفته بازار فلز زرد روند نزولی به خود گرفت و کمترین قیمت هفتگی را در روز چهارشنبه تجربه کرد.

در آخرین روز از معاملات اما قیمت طلا به هزار و 516 دلار رسید و به این ترتیب این فلز گرانبها موفق شد اولین رشد هفتگی را در یک ماه گذشته به ثبت برساند.

نمودار زیر بازدهی بازار طلا طی یک هفته گذشته را نشان می‌دهد:

قیمت جهانی طلا

در عین حال، همان‌طور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی در نشست این هفته خود با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره موافقت کرد تا دومین کاهش در سال جاری نیز به ثبت برسد. با این تصمیم بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره در این کشور به ۱.۷۵ درصد رسید که هنوز فاصله زیادی با نرخ بهره در اروپا و ژاپن دارد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال‌رزرو تا پیش از پایان سال 2019 یک بار دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این روند به‌طور قطع برای بازار طلا مثبت خواهد بود.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 20 سپتامبر انجام شده، در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا اندکی کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به آینده فلز زرد خوش‌بین هستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.