کد مطلب: ۴۷۸۸۷۱

بورس امروز ۳۱ شهریور ماه چگونه بود؟

بازار قفل در صف‌های فروش / سهام‌‌داران همچنان می‌ترسند!

بازار قفل در صف‌های فروش / سهام‌‌داران همچنان می‌ترسند!

با پایان رفتن آخرین روز معاملات بازار سهام در فصل تابستان شاخص کل با ریزش 3.5 درصدی به یک میلیون و 595 هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز 1.5 درصد ریزش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتشار اخبار ادعای امریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه جو هیجانی زیادی به بازار سهام منتقل شد و این جو باعث به وجود اومدن صف‌های فروش در اکثر نمادها شاخص‌ساز شد.

در جریان معاملات امروز حتی نمادهای فولاد، فملی و فارس که شاخص‌سازان اصلی در بازار سهام به شمار می‌روند نیز منفی بودند و شاخص‌ هم‌وزن نیز با ریزش 1.5 درصدی نماینگر کلیت قرمز بازار است.

بازار 31 شهریور

قفل شدن بازار در صف‌های فروش باعث کم شدن تعداد و حجم معاملات شده است و همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به 8474 میلیارد تومان رسید.

محتمل است که ریزش بازار در این هفته که بسیار چشم‌گیر نیز بوده به دلیل جو هیجانی ایجاد شده در رابطه ادعای فعال شدن مکانیسم ماشه باشد، همچنین عرضه اولیه وسپهر و نیز می‌تواند روی ایجاد صف فروش در بازار تاثیر داشته باشد و از طرفی هم احتمال می‌رود عدم انگیزه و بدون هدف بودن بازار می‌تواند در ریزش بازار سهام تاثیرگذار باشد.

برتر 31

در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد وبصادر که در روزهای بعد از اصلاح جز نمادهای شاخص‌ساز بود به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد.

به نظر می‌رسد باید تا تخلیه شدن جو هیجانی بازار سهام منتظر ماند، زیرا در این شرایط بازار در صف‌های فروش سنگین قفل است و همچنین پیش‎‌بینی‌ها حاکی از نوسان بازار بین یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 700 هزار واحد نوسان کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایلار

    مقصر اصلی این صفهای فروش خود مردم هستن نمودنم چرا به مال خودشون اتیش میزنن

  • وحید سیفی

    فردا نیمه اول هم منفی حقوقیها میزارن تو کف بخرن آخر وقت می‌خرن از چهارشنبه تو مثبت به خودتون میفروشن پس لطفا سهمات ن رو مفت نفروشید برا یک روز هم شده تو مثبت اگه میخای بفروشی بفروش نه اول وقت بدو میرین تو صف فروش با منفی پنج لاقل خودمون رو درست کنیم تا بورس درست شه چون حرف حق میزنم تجارت جون منتشر نمیکنه دیدی گفتم منتشر نکردی منم دیگه پیام نمیدم چون فایده نداره

  • ناشناس

    وقتی الکی سهم بخری ترس و هیجان هم داری چون خودت بکارت اطمینان نداری با ترس و هیجان میخوای بفروشی حتی حالا که همون سهمای الکیش هم دیگه قیمتشون خوبه و فروختن نداره. باز اینبار الکی میخوای بفروشی. چون کلا نمیدونی چکار کردی یا بعدا میخوای چیکار کنی

    • ناشناس

      وقتی تحریم باشه و مواد اولیه کارخانه ها رو نشه تهیه کرد یا کالاهای تولید شده را نشه فروخت سهام چه ارزشی داره. اصلا در یک اقتصاد دولتی سهام چه معنایی داره؟

  • ناشناس

    تحریم هیچ تاثیری روی افت بورس نداره.
    چون اگه تحریم بشیم. دلار بالا میره و رشد دلار باعث رشد بورس میشه
    پس الکی جو ندیدن.
    تنها چیزی که تو سیاست میتونه بازار رو منفی یا ریزشی کنه جنگه‌. که خدا رو شکر این اتفاق هم نمی افته
    تحریم فقط باعث تورم و گرونی و بی ارزش شدن پول ملی میشه و زندگی رو برای مردم سخت تر میکنه
    حالا بعد تحریم، سرمایه گزار ها عزیز پول و میخوان کدوم سمت ببرن که هی میگن ماشه تاثیرش را گذاشت و بازار افت کرد. کجا میخوای ببری؟ به ما هم بگو بیایم سود کنیم
    گول این حرف هو نخورید. این کارشناس ها اگه واقعا کارشناس بودن. یه تحلیل درست و حسابی تو این دوماه میکردن

  • نامدا ر

    قدیمی ها میخواستن دعا کنن میکفتن دست به خاکستر بزنی طلا بشه براتالان اگه بخوان کسی رو نفرین کن باید بهش بگن الهی تو بورس سهام دار بشی

  • ناشناس

    همه میدویم که بد جور گذاشتنمون سر کار???

  • M.m

    خوبه هرروز یه بهونه دارید که بورس را منفی کنید و بندازین گردن این و اون ….امروز هم که انداختین گردن ترامپ‌ چون دستش روی ماشه هست …

  • M.m

    با خودمون بودیم

  • مهدی

    هر سعودی سقوط داره

  • سانی

    بانک تجارت کجایی خواب موندی پس چرا واریز نمی کنه