خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۷۰۲۱

آیا بیت‌کوین باز هم به ۲۰ هزار دلار می‌رسد؟

آیا بیت‌کوین باز هم به 20 هزار دلار می‌رسد؟

آخرین بار که بیت‌کوین به رقم هشت هزار و 300 دلار رسید، تنها پس از 13 روز موفق شد با رشد قابل توجهی به 20 هزار دلار برسد. اما آیا تاریخ باز هم تکرار می‌شود؟

آخرین بار که قیمت بیت‌کوین به رقم هشت هزار و 300 دلار رسید، تنها پس از 13 روز موفق شد با رشد قابل توجهی به 20 هزار دلار برسد. اما آیا تاریخ باز هم تکرار می‌شود؟ آیا اگر بیت‌کوین به هشت هزار و 300 دلار رسد، باز هم شاهد بیت‌کوین 20 هزار دلاری خواهیم بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین حالا موفق شده دوره 18 ماهه نزولی را پشت سر بگذارد و از سه هزار دلار به نزدیک هشت هزار و 300 دلار برسد. این ارز دیجیتال، تنها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رشدی 113 درصدی را تجربه کرده است.

این رشد 113 درصدی برای بیت‌کوین چشمگیر است؛ اما نه به اندازه زمانی که در پایان سال 2017 به 20 هزار دلار رسید.

در حال حاضر، نشانه‌هایی مبنی بر اینکه بیت‌کوین بار دیگر به رقم شگفت‌انگیز 20 هزار دلار می‌رسد، وجود دارد. زمانی که کمتر از دو سال پیش، بیت‌کوین ارزش هشت هزار و 300 دلاری یافت، تنها پس از 13 روز، بیشترین رقم تاریخ، یعنی 20 هزار دلار را تجربه کرد.

در هفته‌ای که گذشت، این ارز رمزنگاری‌شده به هشت هزار و 200 دلار رسید؛ اما بار دیگر با افت اندکی مواجه شد. برخی کارشناسان بر این باورند که ممکن است بیت‎کوین‌ همان روند سال 2017 را تجربه کند.

تام لی، موسس و یکی از مدیران شرکت مشاوره فاندستارت معتقد است که بازار نزولی سال 2018 برای بیت‌کوین به پایان رسیده و تغییرات قابل توجهی در شرایط بازار وجود دارد که منجر به افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین می‌شود.

او که به دلیل پیش‌بینی‌هایش برای بیت‌کوین 10 هزار دلاری در سال 2019 مشهور است، اخیرا در پیامی توئیتری نوشته است: برخلاف دارایی‌های سنتی، عملکرد بیت‌کوین به این‌گونه است که بیشترین سود را در یک دوره زمانی کوتاه -معمولا در 10 روز- به دست می‌آورد. بنابراین اگر این ارز دیجیتال، صعود قابل توجهی داشته باشد، احتمالا در مدت زمان کوتاهی رخ خواهد داد.

اما باید این نکته را در نظر داشت که از دسامبر 2017 تغییرات قابل توجهی در بازار بیت‌کوین به وجود آمده است.

الگوی مشابه

برای تحلیل این مساله پیش از هر چیز باید به عملکرد بیت‌کوین تا پیش از رسیدن به قله هشت هزار و 300 دلار توجه کرد. در سال 2017، بیت‌کوین پیش از آنکه به این رقم برسد، افزایش هفت هزار دلاری را در 12 ماه تجربه کرده بود.

پس از آن تنها در سه ماهه چهارم سال 2017، این ارز دیجیتال 219 درصد رشد کرد و از محدوده هشت هزار دلار به 20 هزار دلار رسید. طی این دوره بیت‌کوین موفق شده بود رکورد قابل توجهی را در برابر دلار آمریکا به ثبت برساند.

این بار اما روند عملکرد بیت‌کوین متفاوت بوده است. این ارز دیجیتال در سال جاری، پس از پشت سر گذاشتن یک دوره نزولی به محدوده هشت هزار دلار وارد شده است. بنابراین شاید همان روند سال 2017 تکرار نشود.

با این حال تحلیلگران این بازار معتقدند، زمانی که رشد صعودی قیمت بیت‌کوین آغاز می‌شود، با سرعت قابل توجهی به مسیر خود را ادامه می‌دهد.

منبع: u.today

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.