کد مطلب: ۲۵۷۷۸۹

یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد:

بیداری مسکن از خواب ۵ ساله

بیداری مسکن از خواب 5 ساله

یک کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت این بازار عنوان کرد: ما از یک دوره رکود پنج ساله گذر کرده‌ایم و معمولا بعد از دوره رکود یک دوره رونق شروع می‌شود که این رونق با افزایش قیمت همراه است.

هرسال با شروع تابستان و افزایش تقاضا برای خرید یا اجاره‌بها ی ملک شاهد تغییراتی در این بخش هستیم. در تابستان 97 وضعیت مسکن چگونه خواهد بود؟

ایرج رهبر، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد: تغییراتی که از اردیبهشت ماه در حوزه مسکن اتفاق افتاده باعث جهش‌هایی در قیمت مسکن شده که در برخی از مناطق کمتر و در بعضی از مناطق بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که وقایع اخیر بیشتر با هدف سوداگری و افزایش سرمایه رخ داده باشد.

وی افزود: اگر سرمایه‌ای که درحال حاضر در بخش مسکن وجود دارد بستر دیگری برای صرف هزینه پیدا کند این سرمایه به سمت آن منبع جذب خواهد شد و قیمت‌ها کاهش خواهد یافت اگر نه این روند ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ما از یک دوره رکود پنج ساله گذر کرده‌ایم و معمولا بعد از دوره رکود یک دوره رونق شروع می‌شود که این رونق با افزایش قیمت همراه است.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: بعد از گذر از رکود چون ما نتوانستیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم این رونق آنچنان که باید محسوس نیست و بخش سرمایه و سوداگری بیش از پیش خود را نشان داد و تا مدتی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجاره‌بها با خرید ملک نسبت عکس دارد یعنی در سالی که مردم قدرت خرید مسکن را نداشته باشند به دلیل نیاز به سرپناه به سمت اجاره ملک می‌روند و از آنجا که میزان اجاره محدود است وقتی تقاضا برای آن بالا برود قیمت اجاره‌بها هم افزایش خواهد داشت.

رهبر در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در بخش اجاره ملک روند فعلی ادامه داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.