کد مطلب: ۲۴۸۵۳۸

چه تعداد از بیکاران مقرری بیمه‌ بیکاری می‌گیرند؟

چه تعداد از بیکاران مقرری بیمه‌ بیکاری می‌گیرند؟

با وجود اینکه تعداد کل بیکاران کشور معادل 3 میلیون و 200 هزار نفر است، تنها حدود 7 درصد از کل بیکاران کشور مقرری بیمه‌بیکاری می‎‌‌گیرند. 

بیمه بیکاری و تعداد افرادی که از این بیمه استفاده می‌کنند، یکی از شاخص‌های مهم بازار کار محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مهم‌ترین شرایط برای برخورداری کارگران از بیمه بیکاری آن است که اولا بدون میل و اراده خودشان از کار اخراج شده باشند، دوما آنکه آماده به کار باشند.

سوم آنکه باید در دوره اشتغال به کار، کارفرما سهم بیمه‌بیکاری کارگر را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشد.

افزایش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نشانه خوبی برای بازار کار یک کشور نیست. چرا که معمولا نشان از مسائل و مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی و خدماتی و تعطیلی آنها دارد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از گزارش جدید خود که تحت عنوان «ویژه‌نامه روز جهانی کار و کارگر» منتشر شده است، آمار جدیدی را در زمینه تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اعلام کرده است.

گزارش مذکور نشان می‌دهد که تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری کشور در سال 1396 نسبت به سال قبل آن، حدود 2.4 درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد این گروه از مقرری‌بگیران کاهش 7.8 درصدی را از سال 1394 تا 1396 تجربه کرده است.

همچنین در سال 1395، مقرری بیمه‌بیکاری بیش از 182 هزار نفر قطع شده و همچنین تنها 16 هزار نفر توانسته‌اند در شغل جدید مشغول به کار شوند. در نهایت گزارش وزارت کار نشان می‌دهد از 178 هزار نفری که در سال 1396، مقرری بیمه‌بیکاری دریافت کرده‌اند، باز هم تنها 16 هزار نفر مجددا وارد بازار کار شده‌اند.

گزارش «ویژه‌نامه روز جهانی کار و کارگر» نشان می‌دهد که معادل 79 درصد از افرادی که در سال 1396 از مقرری‌بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند را مردان و 21 درصد را زنان تشکیل داده‌اند. این موضوع می‌تواند ناشی از تعداد بیشتر مردان در بازار کار باشد.

این در حالی است که تعداد کل بیکاران کشور معادل 3 میلیون و 200 هزار نفر است. به عبارتی تنها حدود 7 درصد از کل بیکاران کشور مقرری بیمه‌بیکاری می‎‌‌گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    مگه قرار نبود درصورتی کسب و کارهای از فیلترشدن تلگرام متضرر بشن ، مشمول بیمه بیکاری بشن ؟؟؟ چرا شما و دیگر خبرگزاری ها در این خصوص هیچگونه اطلاع رسانی نمیکنین و نمیکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من تونسته بودم با استفاده از تلگرام کارآفرینی کنم و برای خودم درآمد کسب کنم!!!! چرا بدون اینکه زیرساخت مناسبی ایجاد کنن اومدن تلگرام رو فیلتر کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟