کد مطلب: ۵۰۸۲۵۲

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

استعفای قالیباف چه تاثیری بر بورس دارد؟

استعفای قالیباف چه تاثیری بر بورس دارد؟

صبح امروز حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان جلسه نمایندگان مجلس با وزیر اقتصاد و مسئولان بازار سهام استعفای خود را تسلیم وزیر اقتصاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان جلسه امروز استعفای خود را تسلیم وزیر اقتصاد کرد و این استعفا در حالیست که بازار سهام در چند هفته گذشته روند نزولی چشم‌گیری داشت و شاخص کل در جریان معاملات این هفته کف قبلی خود را از دست داد. از طرفی بسیاری از سهامداران نسبت به وضعیت بورس گله‌مند ستند.

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با استعفای رئیس سازمان بورس گفت: تغییر رئیس سازمان بورس تاثیر مثبتی بر روند بازار سهام ندارد، زیرا ریزش شاخص بورس ربط زیادی به تصمیمات قالیباف ندارد. از طرفی تجمع مردم مقابل ساختمان تالار بورس ادامه‌دار شده و این تجمعات مسئولان را به فکر انداخته است.

این کارشناس در رابطه با مشکل اصلی بازار سهام گفت: مشکل بازار سهام رئیس سازمان بورس نیست و مشکل اصلی بازار سهام دخالت دولت و سیاست‌های بانک مرکزی است. بانک مرکزی باید در رابطه با کاهش سود بانکی در نیمه اول سال و افزایش سود بانکی در نیمه دوم سال توضیح دهد و سوال اینجاست که آیا بانک مرکزی برای حمایت از فروش سهم‌های دولتی نرخ سود بانکی را در نیمه اول سال کاهش داده است؟

این کارشناس در رابطه با روند بازار سهام بعد از استعفای قالیباف گفت: روند بازار سهام به خروجی جلسه امروز با نمایندگان مجلس بستگی دارد و خبرها حاکی از این است که در جریان جلسه امروز قرار است تصمیمات مهمی برای بازار سهام گرفته شود.

این کارشناس در رابطه با نوسان قیمت دلار گفت: ریزش قیمت دلار حدود ۱۰ درصد بود و این موضوع در مقابل ریزش ۴۰ درصدی بازار سرمایه عددی نیست و به نظر می‌رسد اصلاح است. از طرفی هنوز هیچ سیگنالی برای مذاکره دیده نمی‌شود اما اگر بایدن بعد از روی کار آمدن روی خوش نشان ندهد و تحریم‌ها در میان‌مدت لغو نشوند جو منفی در جامعه شکل خواهد گرفت و بازارها مالی دچار نوسان زیادی خواهند شد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    این قالیباف ماشینی رو ولشکن ، اون قالیباف دست بافت رو بچسب که هر چی هست از اونه ، داره امادگی پیدا میکنه برای قوه مجریه

  • زیدان خان

    باور کنی ،حسن توسی داره حقوق کارمندان و از جیب سهامداران بدبخت می ده

  • ناشناس

    عاشق اون چهره ی همیشه دلواپسشم . همیشه در ظاهر نگرانی داره .نگران دود شدن سرمایه ی مردمه . فقط خدا و روحانی میدونه در پس اون چهره ی ساده و مغموم چقدر پول خوابیده
    حداقل پول منو بده بعد برو خیلی ضرر کردم

  • کورش

    خدایش چرت پرت تحویل مردم ندین پول خودشنم میخواین بخورین روحانی مردم تشوق کردبیان بورس حالا جواب مردم بده

  • ناشناس

    باعرض ادب سلام صبح بخیر آقا محترم مسئول بانک مرکزی همتی ودژپسند اقتصاد این تصمیمی که در خصوص بانکهای نظامی گرفتید ادغام شوند شما؟ بزگوارمیدانید؟؟!!بدون اجازه سهام داران مرتکب کار حرام درحرام شده، اید!!؟؟ تمامی سهام داران به امید اینکه در زمان بازنشستگی شون پس انداز و سرمایه ای دارن؟؟ شما که قسط ضرر داشتید ضربه ای به سهام داران بانک نظامی بزنید چراسهام ها را به قیمت اولیه اش محاسبه کردید مورد؟؟!!بعد از اون دراصل باید بقیمت روز محاسبه میکردید!؟؟؟ بنظر بنده شما بزرگواران محترم مرتکب جرم خیلی خیلی بزرگی شده اید؟ و بدنبال خودتون آه نفرین آز طرف سهام داران وخانواده هاشون ازکوچک و بزرگ برای خودتون بدنبال دارید؟؟چونکه بدون هماهنگی سهامداران و رضایت این کار شما؟ بزگوارها جرم خیلی خیلی بزرگ انشاالله انشاالله انشاالله بتوفیق خدا بزرگ انشاالله این نفرین اعضای خانواده های محترم شون گریبان گیر شما؟ خواهدشد به امید اینکه انشاالله سر عقل بیائید وسریع تر سهام سهام داران بانک های نظامی را برای خودشون عودت دهید و درضمن زمان تصدی شماها نبود؟؟!!ودر باید در اصل از لحاظ قانونی شرعی وعرفی اش ازطریق بشکه خبری سراسری وجراید و فیش های حقوقی و کانون وستا نیروهای مسلح اطلاع رسانی فعال میکردید؟?؟؟؟!!!نه بدون!!؟؟اجازه سهام داران؟؟بانک نظامی؟؟!!

  • ناشناس

    این جریان ریزش فقط با محاکمه شخص روحانی قابل حل هست و گرنه اقای قالیباف که فقط یک نوچه بود برای دولت

  • عباس

    این داستانا دیگه کهنه شده سناریوی هیولا همین شکلیه اقا جون بجای پاک کردن صورت مسئله ،مشگل رو ریشه ای حل کنید،منظورم دستای پشت پرده و دوستانتون در انجمن سایه رو عرض کردم

  • ۰۰۰۰

    خدا لعنت کنه باعث و بانی این اوضاع رو .افسرده شدیم.خدایا به فریاد برس

  • رهگذر

    کارشناس میفرماید ریزش دلار 10 درصد و ریزش بورس 40 درصد بوده و اصلاح است دکتر بورس از 1200 رسید به 1550 بعد اصلاح ان از 1550 تا 1150 بوده؟ چه نوع موجی بوده این اصلاح ؟ اسم این اصلاح است ؟ واقعا مدرک خودتان را از کجا گرفتید که نمی دانید موج اصلاح چند درصد موج رشد باید باشد

  • ناشناس

    هیچ ،دنبال ی سلطان بودند که قرعه بنام ایشان درآمد. درعرض ۵ ماهه اول سال از رسانه ها،تحلیل گران ،چشم انداز شبکه تلویزیونی، اقتصاد خواندها دولتیها مجلسیها ازسرمایه گزاری در بورس عایدی خوبی ان میگفتند،حالا گندش،دراومده بلاخره یکی را باید داز کنند ……..