کد مطلب: ۴۰۰۹۲۲

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / تحریم‌های جدید تاثیر آنی بر بازار طلا ندارد

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / تحریم‌های جدید تاثیر آنی بر بازار طلا ندارد

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: قیمت طلا، سکه و دلار تا پایان این هفته با نوسان جزئی همراه است. تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی تاثیر آنی بر رفتار بازار طلا ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیچ بازاری در یک هفته اخیر بازدهی مثبت نداشت. در عین حال بهترین عملکرد مربوط به بازار ارز بود که نرخ دلار هفته را بدون هیچ تغییری پشت سر گذاشت اما بازار سهام و طلا یک هفته نزولی را در کارنامه خود ثبت کردند.

بازارها در هفته‌ای که گذشت چنین وضعیتی را ثبت کردند: دلار بدون تغییر، طلای ۱۸ عیار بازدهی منفی ۰٫۳۱ درصد، سکه طلا بازدهی منفی ۰٫۸۴ درصد و بورس بازدهی منفی ۱٫۹۲ درصد.

اما در هفته اخیر بازار سهام به دلایل مختلف از جمله نااطمینانی‌های سیاسی از رشد بازماند و ارز با طی کردن روزهای آرام هیچ تغییری را ثبت نکرد و طلا هم طبق پیش‌بینی قبلی بار دیگر یک بازدهی منفی از خود بر جای گذاشت.

در این شرایط که بانک مرکزی توسط دولت آمریکا مجدد تحریم شده است، سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی چه آینده‌ای را برای بازارها ترسیم می‌کند؟

ترس از سرمایه‌گذاری در بازار طلا

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته مجدد گران می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به ماه محرم وضعیت تمام بازارها راکد است. وضعیت اقتصادی کشور در آستانه مهر ماه به نوعی مختل شده است. همه ساله با شروع فصل مدارس و همچنین ایام محرم و صفر داد و ستد در بازار کمرنگ‌تر می‌شود. از اینرو طی یک هفته گذشته بازار طلا، سکه روند نزولی را در کارنامه خود ثبت کرد.

محمد کشتی‌آرای افزود: قیمت طلا، سکه و دلار تا پایان این هفته با نوسان جزئی همراه است. یعنی قیمت طلای خام در محدوده 410 هزار تومان نوسان خواهد داشت. این روزها نااطمینانی‌های سیاسی و تدابیر بانک مرکزی باعث شده که قیمت طلا روند افزایشی یا حباب گونه‌ای نداشته باشد. خوشبختانه تا به این لحظه سکه حبابی ندارد و حباب نیم سکه نیز به صفر نزدیک شده است.

او با اشاره به تحریم‌های مجدد آمریکا علیه بانک مرکزی اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا بحث جدیدی نیست. اقتصاد کشور با تحریم‌ها کنار آمده و این فشارهای سیاسی اخیر تاثیر آنی بر رفتار بازار طلا ندارد.

کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا گفت: بازار طلا در رکود کامل قرار دارد. داد و ستدها کاهش یافته و انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش طلا، سکه و دلار از دست رفته است. با توجه به افزایش 18 دلاری قیمت جهانی طلا اما مدیریت بانک مرکزی باعث شد تا نوسان چندانی در بازار طلای داخل نداشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.