کد مطلب: ۵۰۰۳۶۹

اخبار جدید از خودرو تارا / ورود محصول جدید ایران‌خودرو به بازار

اخبار جدید از خودرو تارا / ورود محصول جدید ایران‌خودرو به بازار

دیروز از خودروی جدید تارا رونمایی شد که در این میان مدیرعامل ایران‌خودرو از عرضه حداقل هزار دستگاه خودرو جدید تارا با موتور ارتقا یافته TU۵ پلاس و داخلی سازی به میزان نود درصد به بازار تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا رزم حسینی در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهم ایران خودرو از بازار خودرو ایران ۵۴ درصد است، افزود: در بخش خودرو سیاست وزارت صمت این است که فضای تولید به سمتی برود که امکان تولید خودروسازان افزایش یابد و خودروسازان به تعهدات معوق خود تا پایان سال عمل کنند.

وی با ابراز امیدواری برای کاهش قیمت خودرو در ماه‌های آینده افزود: قطعا با افزایش تولید و عرضه به بازار، دلالانی که از فرصت تفاوت قیمت کارخانه و بازار در ماه‌های اخیر منتفع شدند و با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد.

رزم حسینی تولید مدل‌های جدید خودرو را رویکرد دیگر و نظارت صنعت در بخش خودرو دانست و گفت: امروز از موتوری که ساخت آن در تعهد پژوی فرانسه بود و پس از تحریم‌ها رفتند، توسط مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی و ساخته شد رونمایی شد و خودرو تارا هم آماده عرضه به بازار شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشور هم اکنون در مواد اولیه کمبودی ندارد افزود: ایران از ظرفیت خوبی برای تعمیق ساخت داخل خودرو‌های خود برخوردار است و مشکلی در تامین الومینیوم، فولاد، فلزات رنگین و سایر موادا ولیه ندارد و باید اجازه دهیم بنگاه‌های اقتصادی بر اساس سیاست‌های راهبردی خود به خوبی اداره شوند و به همین دلیل باید مداخلات دولت را کم کنیم.

براساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی ادامه داد: در این مدت کوتاه در کاهش و حذف مداخلات دولت قدم برداشته و تلاش کرده ایم مداخلات دولت را کمتر کنیم و مسیر را برای تولید هموارتر از قبل سازیم.

رزم حسینی همچنین در خصوص عرضه خودرو در بورس نیز افزود: این موضوع نظر برخی نمایندگان مجلس بود که در کمیته خودرو که مرکب از خود اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و سایر تشکل‌ها و دولت است به این جمع بندی رسیدیم که بازار خودرو باید خودش، خود را تنظیم کند و عرضه خودرو در بورس منطقی نیست که خوشبختانه کمیته خودرو این موضوع را پذیرفته و به نظر ما این روال منطقی و درست است و حتما بازار خودرو بزودی خوب خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو هم درحاشیه بازدید وزیرصنعت از این گروه صنعتی، از عرضه ۹۰ درصدی تارا با موتور ارتقا یافته TU ۵ پلاس به بازار تا پایان امسال خبر داد.

فرشاد مقیمی همچنین با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعهدات معوق این شرکت به مشتریان تسویه خواهد شد، گفت: تا پایان سال حداقل هزار دستگاه خودرو جدید تارا با موتور ارتقا یافته TU۵ پلاس و داخلی سازی به میزان نود درصد به بازار عرضه خواهد شد.

ایران‌خودرو پس از بررسی‌های کارشناسی، نام ایرانی تارا به معنی ستاره را با تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی انتخاب کرد. این شرکت برای گزینش نام مناسب اقدام به فراخوان عمومی کرد که پس از بررسی معنایی، آوایی و زبان‌شناختی، از میان اسامی مختلف، پالایش‌های اولیه انجام و در مرحله بعد، تاییدیه فرهنگستان زبان و ادب فارسی دریافت و در نهایت نام «تارا» برای این خودرو را برگزید.

تولید انبوه محصول جدید ایران‌خودرو با همکاری بیش از ۱۳۲ سازنده ایرانی قرار است در بهمن سال جاری آغاز شود. در ابتدای تولید، «تارا» مجهز به نسل جدید موتور تی‌یو۵ وارد بازار می‌شود. تولید این خودرو با موتورای‌اف۷ توربو و گیربکس اتوماتیک هم در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد.

خط تولید بدنه «تارا» با ظرفیت ۱۶ دستگاه در ساعت که برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از فناوری جوشکاری لیزری و CMTبهره می‌برد، در شرکت ایران‌خودرو راه‌اندازی شده است.

منبع: روزنامه اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بدبخت های بیچاره ، این ماشین مزخرف تو مراسم رونمایی اصلاً روشن نشده ، مردم ببینید دارن چیا بهمون میندازن. تجارت نیوز ویدئو روشن نشدن خودرو تارا رو هم بذار تا مردم ببینن چند صد میلیون پول بی زبون بابت چه آشغالی دارن هزینه میکنن.

    • ناشناس

      گله از دست کسی نیست که از ماست که بر ماست

    • میلاد

      اینارو درست می کنن برای بدبخت بیچاره ها

    • ناشناس

      آره منم دیدم کلیپش رو خدایی نمیدونم چجوری میخوان قالب کنن

    • ناشناس

      هر کسی

  • ناشناس

    یه نگاه به خودروهای خارجی بندازید 30 سال پیش چی بودن الان چی شدن از لحاظ امکانات طراحی بدنه حالا خودروهای ایرانی رو هم نگاه موتور پژو پارس میزارن درهای ماشینم که از دنا هست

  • ناشناس

    تا کی میخوایید به اسم حمایت از صنایع داخلی از جیب مردم هزینه کنید؟

  • ناشناس

    روشن میشه..؟

  • محمد عرفان

    خیلی خوبه عالیه ?????

  • ناشناس

    این ماشین چون در فضای باز نبود روشن نشد هرکسیم میگه بده خوب زور که نیست نخره

  • آریا حسینی

    تارا خیلییییییییییییی خوبهههههههه