کد مطلب: ۵۷۶۸۸۵

تایید حکم شهرداری زاکانی با وجود تردیدها

تایید حکم شهرداری زاکانی با وجود تردیدها

علیرضا زاکانی سرانجام با تایید حکمش از سوی وزیر کشور، به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ او سابقه ۱۲ سال نمایندگی مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس را دارد و در دوره اخیر نیز با رای مردم قم بیش از یکسال نمایندگی این شهر را بر عهده داشت ( فارس ).

اعضای شورای ششم شهر تهران، روز یکشنبه در دومین جلسه خود زاکانی را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان هجدهمین شهردار تهران پس از انقلاب، انتخاب کردند ( ایسنا ).

از همان ابتدا بحث‌هایی در مورد انطباق مدرک تحصیلی او با موارد ذکر شده در قانون که برای انتخاب به عنوان شهردار الزامی است، وجود داشت و این موضوع تردیدهایی را در مورد تایید حکم او به وجود آورده بود.

طولانی شدن روند تایید حکم نیز این تردیدها را افزایش داد اما اعضای شورای شهر موضوع را به تغییر دولت و فرایند انتخاب وزیران مرتبط دانستند. در نهایت امروز زاکانی به صورت رسمی شهردار تهران شد.

زاکانی: شهرداری را به وزارت ترجیح می‌دهم

او پیش از انتخاب از سوی شورای شهر به عنوان شهردار، گفته بود: در صحبت با رئیس‌‎جمهور، ایشان پیشنهاد وزارت رفاه، وزارت بهداشت یا ریاست دفتر ریاست‎‌جمهوری را مطرح کردند. بین حضور در شهرداری و حضور در کابینه نتیجه گرفتم که در شرایط کنونی و افزایش نارضایتی‌های مردم از شهرداری، در شهرداری تهران حاضر شوم.

وی مدعی شده بود: در شورا، برنامه من برای مدیریت شهرداری تهران انتخاب شد. در برنامه خود نیاز تهران به تحول فرهنگی و اجتماعی را طرح کردم و برنامه‌ای برای زنده کردن روح شهر با نگاه جدید را ارائه دادم. به آقای رئیسی گفتم برای رفع مشکلات تهران نیاز به کمک سه قوه است و ایشان گفت شما بروید شهرداری، من هم کمک می‌کنم مشکلات کمتر شود (فارس).

استعفای شهردار از مرکز پژوهش‌ها

زاکانی، پیش از شهرداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بود که از این سمت استعفا داد.

این در حالی است که او پیش از این، گفته بود «بهترین مکان برای خدمت، مرکز پژوهش‌های مجلس است و من در آنجا نوکری می‌کنم.»

بر اساس گزارش مهر ، زاکانی در روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم (۲۸ خرداد ۱۴۰۰) در پاسخ به این سوال که اگر نامزد مورد نظرتان رای بیاورد آیا با شما برای جایگاهی صحبت شده است یا خیر گفت: «این مساله برای من موضوعیت ندارد چرا که از نظر من بهترین جا برای خدمت، مرکز پژوهش‌های مجلس است و من در آنجا نوکری می‌کنم و این خیلی بد است که هر کسی جایی را که دوست دارد، ول کند و جای دیگری برود.»

زاکانی ریاست مجمع عالی بسیج کشور، نمایندگی در چهار دوره مجلس، ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس و دبیرکلی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را در کارنامه دارد.

او همچنین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز بود؛ اما با وجود که تا روز آخر تاکید داشت نامزد پوششی نیست اما به نفع سیدابراهم رئیسی از انتخابات انصراف داد.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تایید حکم آقای زاکانی از سوی وزیر کشور به سادگی می تواند عملکرد های آینده را به ما نشان دهد.تفاوت دوره آقای روحانی با دوره جناب رئیسی این است که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی گروه زیادی از مردم ابتدا به آن دولت امید و اعتماد داشتند و بعدها بدلایلی امید و اعتمادشان را از دست دادند در این دولت گروه زیادی از مردم از همان ابتدا امید و اعتماد ندارند و باید توسط عملکرد دولت امید و اعتماد از دست رفته بدست آید…به نشانه ها باید توجه کرد …شهردار شدن آقای زاکانی نشانه بسیار مهمی است.

  • خودم

    حالا چرا شما سوزشتون گرفته؟