کد مطلب: ۳۲۵۸۰۷

تجمع کارگران در سالروز تصویب قانون کار

تجمع کارگران در سالروز تصویب قانون کار

جمعی از کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور در سالروز تصویب قانون کار در برابر خانه کارگر حضور یافتند تا صدای مطالبات خود را به گوش دولتمردان و مسئولان برسانند.

این مراسم صبح امروز (سه شنبه) در خیابان ابوریحان و برابر ساختمان خانه کارگر برگزار شد.

به گزار تجارت‌نیوز، هشدار نسبت به افت شدید قدرت خرید کارگران و تاکید بر توجه به وضع معیشت خانوارهای کارگری، لزوم مهار تورم و مقابله با گرانی‌ها، همسان سازی حقوق بازنشستگان، حفظ امنیت شغلی کارگران، صیانت از منابع تامین اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین مطالبات کارگران حاضر در این مراسم بود.

در این مراسم که به مناسبت۲۹ آبان ماه ـ سالروز تصویب قانون کارـ برگزار شده بود، کارگران با انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون کار، راکد ماندن بخش‌هایی از قانون در طول سالهای اخیر و همچنین تحقق مطالبات معوق کارگران بسیاری از شرکتها و کارخانه‌هایی نظیر هپکو و نیشکر هفت تپه را خواستار شدند.

همچنین گروه دیگری از کارگران امروز در برابر ساختمان سازمان برنامه و در میدان بهارستان حضور یافتند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون افزایش دستمزدها، حمایت از قانون کار، بهبود سطح معیشت، امنیت شغلی کارگران و همسان سازی حقوق، مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.