کد مطلب: ۷۵۹۰۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال وبملت / تارگت‌های جدید تاچ می‌شوند؟

تحلیل تکنیکال وبملت / تارگت‌های جدید تاچ می‌شوند؟

نمودار قیمتی وبملت نشان می‌دهد که سهم توانست از اواخر آذر 1400 با تشکیل کف و سقف‌های بالاتر روند صعودی نسبتا خوبی را تشکیل دهد. سطوح مقاومتی 374 تومان ( تراز 100 درصد) فیب EXT و 445 تومان ( تراز 1.61) این ابزار مهمترین مقاومت‌های پیش‌روی این سهم هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام بانک ملت که در تیرماه سال 1359 از ادغام ۱۱ بانک دیگر تاسیس شد در بهمن ۸۷ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

سرمایه این بانک در زمان عرضه اولیه هزار و 310 میلیارد تومان بود که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به 26 هزار و 204 میلیارد تومان رسید.

آخرین افزایش سرمایه بانک ملت مربوط به تیرماه 1401 است که به موجب آن سرمایه این بانک حدود 26 میلیارد تومان افزایش یافت.

سهام بانک ملت با ارزش بازاری 91 هزار و 86 میلیارد تومان از مهمترین لیدرهای گروه بانکی محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال وبملت

تحلیل تکنیکال وبملت

به دنبال ریزش سهمگین سال 99 بورس که از 20 مرداد تا 20 آبان همان سال طول کشید و شاخص بیشتر از 42 درصد کاهش یافت، سهام بانک ملت نیز با یک روند نزولی قدرتمند روبه‌رو شد و با نزولی معادل 35 درصد به سطح 324 تومان رسید. (فلش 1)

پس از آنکه این سطح به خوبی از ادامه ریزش سهم حمایت کرد، وبملت توانست با یک لگ صعودی اصلاحی که از 14 کندل (35 درصد) تشکیل شد به سطح 440 تومان برسد. (فلش 2)

نکته منفی این رشد تشکیل سقف جدید پایین تر از سقف قبلی بود. به همین منظور، روند صعودی قبلی وبملت پایان یافت و فاز جدید حرکت این سهم آغاز شد.

پس از آن، قیمت سهم از این سطح تا 260 تومان نزول کرد و یک سطح حمایتی قدرتمند تشکیل داد. (فلش 3)

در ادامه سهم از ابتدای بهمن 99 تا ابتدای آذر 1400 روندی خنثی را در باکس (377-263) تشکیل داد.

وبملت در ادامه راه به کجا می‌رسد؟

فیبوناچی گسترشی (EXT) یکی از ابزارهای فیبوناچی است که برای تعیین سطوح مقاومتی جدید بیش از 100 درصد است. به طوری که اگر سهمی از سقف قبلی خود عبور کند، برای اینکه بتوان تارگت‌های جدید سهم را شناسایی کرد، از این ابزار استفاده می‌شود. (این اقدام برای شناسایی کف‌های جدید در روند نزولی نیز انجام می‌شود.)

نمودار قیمتی وبملت نشان می‌دهد که سهم توانست از اواخر آذر 1400 با تشکیل کف و سقف‌های بالاتر روند صعودی نسبتا خوبی را تشکیل دهد.

با رسم یک فیبوناچی اکستنشن از ابتدای روند صعودی سطوح مقاومتی 374 تومان ( تراز 100 درصد) فیب EXT و 445 تومان ( تراز 1.61) این ابزار به دست می‌آید.

تحلیل تکنیکال وبملت

همانطور که در چارت مشخص است سطح 374 تومان که از این ابزار به دست آمده، به عنوان سد محکمی برای ادامه صعود این سهم شناسایی شد.

در صورت شکست این مقاومت قدرتمند، دیگر مقاومت مهم وبلمت تراز 1.61 فیبوناچی اکستنشن در قیمت 445 تومان است.

با رسم فیبوناچی ریتریسمنت از کف جدید روند صعودی در 19 آذر 1401 حمایت‌های 303 تومان در تراز 0.61 فیبوناچی RET که به خوبی نقش حمایتی خود را ایفا کرده است به دست می‌آید.

در صورت از دست رفتن این سطح، دیگر حمایت این سهم سطح 280 تومان است که در گذشته نیز نقش حمایتی و مقاومتی مهمی برای وبملت بوده است.

رسم یک چنگال اندروز نیز نشان می‌دهد، سهام بانک ملت در روند صعودی اخیر خود توانسته تا سقف چنگال پیش رود و سپس به خط میانی چنگال پولبک بزند.

رشد تا این محدوده به این معنا است که خریداران موفق شده‌اند قیمت را درست به اندازه لگ صعودی که نماد وبملت از 23 آذر 1400 تا 15 فروردین 1401 تشکیل داد، افزایش دهند.

در صورت افزایش تقاضا از سوی خریداران، وبملت MLH دورتر چنگال را هدف قرار داده است.

لازم به ذکر است شرط رسیدن مجدد سهم به سقف چنگال عبور از مقاومت 374 تومان به همراه افزایش ارزش معاملات است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.