کد مطلب: ۶۶۰۰۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جاماندگان یارانه جدید چند نفر هستند؟

جاماندگان یارانه جدید چند نفر هستند؟

به نظر می‌رسد، وضعیت یارانه‌بگیری افراد چیزی فراتر از ابزاری برای تفکیک دهک‌بندی درآمدی جامعه باشد. ۹۰ درصد جامعه مستحق دریافت یارانه هستند و دست کم در مقررات مربوط به پرداخت وام‌های بدون ضامن از حساب یارانه اشخاص به عنوان یکی از وثیقه‌های مورد قبول سیستم بانکی یاد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نام‌نویسی جاماندگان یارانه جدید همچنان ادامه دارد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها همزمان به ثبت درخواست معترضان مشغولند.

به موازات این بررسی تا انتهای هفته گذشته یارانه اردیبهشت بخشی از معترضان به صورت مشروط پرداخت شد. این گروه از شهروندان تا زمان اتمام بررسی دادخواست و قطعی شدن استحقاق دریافت، حق خرج کردن آن را ندارند.

این وضعیت درحالی است که با گذشت یک هفته از شروع خرداد، هنوز موعد برداشت یارانه نقدی این ماه نامشخص است.

ماه گذشته که دولت برنامه اصلاح ارز ترجیحی را آغاز کرد، به حساب شهروندان مستحق دریافت یارانه علی‌الحساب برای ماه‌های اردیبهشت و خرداد واریز شد.

این گروه از شهروندان که در دهک‌های اول تا نهم بودند از بیست و یکم اردیبهشت مجاز به خرج کردن واریزی اردیبهشت شدند اما همچنان حق برداشت از یارانه خرداد را ندارند.

پیگیری انجام شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که هنوز زمان دقیق و قطعی برداشت واریزی خرداد روشن نیست اما به احتمال زیاد تا فرا رسیدن این موعد دست‌کم وضعیت بخش قابل توجهی از جاماندگان برای دریافت یارانه جدید روشن می‌شود.

به بیان دیگر دولت در نظر دارد به تمامی شهروندان مستحق دریافت تسهیلات حمایتی، همزمان امکان برداشت از واریزی خرداد را بدهد.

آخرین وضعیت ثبت درخواست جاماندگان

از سوی دیگر حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اظهاراتی جدید باردیگر ۹۰ درصد مردم ایران ار مستحق دریافت یارانه جدید دانست.

وی همچنین افزود: ۸۰ درصد کسانی که در گذشته پولی از این بابت نمی‌گرفتند از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواستار دریافت این تسهیلات حمایتی شدند.

به گفته عبدالملکی این دسته بالغ بر هفت میلیون نفر بودند اما تاکنون بالغ بر پنج میلیون نفر از این افراد دادخواست دریافت ثبت کردند.

به نظر می‌رسد، وضعیت یارانه‌بگیری افراد چیزی فراتر از ابزاری برای تفکیک دهک‌بندی درآمدی جامعه باشد. دست کم در مقررات مربوط به پرداخت وام‌های بدون ضامن از حساب یارانه اشخاص به عنوان یکی از وثیقه‌های مورد قبول سیستم بانکی یاد می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اعتراض من به دهک بندی هست دهک بندی اصلا عادلانه نیست من خودم یک کارگر هستم منو در دهک دهم قرار دادن به سایت اعتراض کردم در جواب بهم گفته بودن من یک خود رو دارم اونم با هزار بد بختی شرایطی گرفتم و کار میکنم ده میلیون حقوق میگیرم از ده میلیون حقوق ۸۰۰تومان مالیات کسر میشه ۸۰۰ تومان هم بیمه کسر میشه بخدا کار من رسمی ثابت نیست همیشه مشغول به کار باشم کار من پروژه ای هست هر موقع پروژه تمام بشه تا شش ماه بیکار باشیم تا پروژه جدید بگیرن ناراحتی من از اینجاست من همکار دارم حقوقش از منم بیشتره به خاطر سابقه و تحصیلات لیسانس خود رو هم دارد زمین آبی کشاورزی هم دارد بخدا دهک چهارم قرار گرفته هم یارانه و هم معیشتی میگیره آخه این چه دهک بندی هست این ظلمه چطور از وضعیت اقتصادی من استعلام گرفتن از بقیه نمیتونن استعلام بگیرن خواهشن پیگیری بشه حق کسی ضایع نشه

  • ناشناس

    با سلام هر ایرانی کد ملی دارد و راحت میتونه از وضعیت اقتصادیش استعلام بگیره من یک کارگر هستم منو در دهک دهم قرار دادن ولی من خانواری میشناسم هم خونه داره هم کار رسمی داره و هم گردش حساب داره وهم زمین کشاورزی و درآمد هم داره بخدا در دهک چهارم قرار داره. نمی‌دونم سند این خونه ها خود رو ها به نام کسی دیگه هست دولت برای اینا دهک چهارم داده درست عادلانه دهک بندی شود حق ناس نشود

  • ناشناس

    دولت جیب مارو نزنه، نمی خواد یارانه بدید، همش گرونی بدبختی

  • هادی کلهر

    سلام فقط به خاطر وضعیت بد اقتصادی وتورم بیش از حد ماشین ملک جزو دارایی مردم ندونیدوخواهش میکنم به تمام کسانی که قبلا یارانه میگرفتن این یارانه رو هم پرداخت کنید جون واقعا با قیمت‌های جدید خیلی سخت شده گرانی فشار زیادی به مردم آورده هر ایرانی مستحق گرفتن یارانه است با تشکر بازنشسته تأمین اجتماعی

  • ناشناس

    سلام چقدر بیخود یعنی چی ملک جز اموال حساب نمیشه طرف ۳تا ۴تا خونه داره وداره یارانه میگیره اما ما ،ی،خونه کوچیک داریم وچون دوتا ماشین داریم میشیم ثروتمند اون خونه های میلیاردز اونوقت جز اموال نمیشه کی اینا رو حساب‌وکتاب میکنه طرف از خونش پول در میاره ولی ماشین ما که جز خرج درامدی ررامون گداره دوتا پسر بزرگ بیکار دادم