کد مطلب: ۵۶۴۵۹۰

تکلیف تعطیلی بانک‌ها مشخص شد/ محدودیت‌های ۶ روزه اصناف

تکلیف تعطیلی بانک‌ها مشخص شد/ محدودیت‌های ۶ روزه اصناف

به گفته دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا، بانک‌ها و اصناف در تهران و البرز به‌مدت شش روز (از سه‌شنبه تا یکشنبه) تعطیل می‌شوند. همچنین اتاق اصناف نیز محدودیت‌های بازار تهران و مشاغل را اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بابک دین‌پرست گفت: بانک‌ها و اصناف هم در استان‌های تهران و البرز به مدت شش روز تعطیل می‌شوند (فارس).

بازار بزرگ تهران در تعطیلات ۶ روزه تعطیل است

در خبری دیگر، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار تهران طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز کرونایی تعطیل است و در شش روز آینده نیز تعطیل خواهد بود.

وی گفت: طبق مصوبه امروز دولت، تمام شهرهای استان‌های تهران و البرز از فردا، سه‌شنبه ۲۹ تیر) به مدت شش روز یعنی تا روز یکشنبه شوم مرداد تعطیل می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: از زمانی که تهران به رنگ قرمز کرونایی درآمده، بازار تهران تعطیل بوده است و بعضا به دلیل فعالیت بانک‌ها کسبه بازار مجبور به فعالیت بودند، اما در این شش روز که تعطیل رسمی اعلام شده، بازارهای تهران نیز تعطیل می‌شود.

به گفته وی، اتاق اصناف تهران و تمامی اتحادیه‌های صنفی تهران در این شش روز تعطیل بوده و فقط صنوف مشمول گروه یک مجاز به فعالیت هستند ( فارس ).

اعمال محدودیت کرونایی برای ۷ رسته شغلی

همچنین اطلاعیه اتاق اصناف ایران، مبنی بر تشدید نظارت‌ها بر هفت رسته شغلی و بلا مانع بودن فعالیت سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی منتشر شد.

به استناد ابلاغیه شماره ۶۶۴۳۰ و ۶۶۴۴۸ مورخ ۱۴۰۰٫۴٫۲۷ و بر اساس تصمیمات نشست مشترک روز ۲۷ تیر، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد که به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه برگزار شد، مقرر شد:

با توجه به تأثیر شناخته شده برخی از مشاغل و فعالیت‌ها در گسترش بیماری و لزوم جلوگیری از تجمعات به ویژه در اماکن سرپوشیده، در شهرهای قرمز به صورت قاطع و دقیق نسبت به مشاغل زیر و در فضای سربسته اعمال محدودیت شود:

١ -رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)

٢ -تالارهای پذیرائی

٣ -سالن های سینما و تئاتر

۴ -پاساژها و بازارهای سربسته ( به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل)

۵ -استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی

۶ -شهربازی و باغ وحش ها

٧ -نمایشگاه های عمومی و تخصصی

همچنین با توجه به کاهش چشمگیر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی درسطح کشور و تنزل آن به ۴٨ درصد، در بازه زمانی ١۶ تا ٢٣ تیر جاری، لذا مقرر شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درقالب کمیته عالی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی (در سطوح ملی و استانی) و با همکاری کامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و اتاق اصناف ایران درسطح ملی، و رده‌های متناظر آنها در سطح استان های کشور؛ در چارچوب «طرح جامع مدیریت تجمع و تردد عمومی متناسب با وضعیت و روند بیماری کؤوید ١٩ در شهرهای کشور» (موضوع بند(١) مصوبات چهل وچهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا - مورخ ۱۳۹۹٫۸٫۲۴) و همچنین تأکیدات مصرح دربند(١) مصوبات هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی (مورخ۱۴۰۰٫۴٫۱۹) با عنوان« تشدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز» اقدامات لازم را اجرایی کنند ( اتاق اصناف ایران ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز ۳۰ تیرماه عید قربان با وجود اعمال محدودیت های شش روزه کرونا مراکز خرید تهران و پاساژهای سرپوشیده به خصوص مرکز خرید پالادیوم به طور کامل تمامی اصناف در حال فعالیت حظوری هست و بدونه هیچ گونه نظارتی، دقیقا معلوم نیست این قانون برای چه کسی و به چه منظوری وضع شده امید است رسیدگی شود تا مردم بیگناه کمتر کشته بدن

  • حسین

    اخه بانک و تعطیل میکنین بخاطر کرونا دروغگوها ??کارت بانکیم‌گم شده تمام سرمایع زندگیم تو کارته رمز دوم ندارم نمیدونم‌چه غلطی بکنم

    • ناشناس

      من هم این مشکل را هنوز دارم. ..دست کم خودرا به یک کلانتری برسان وانجا راهنمایی بگیر…!تاانرامسدود کنند.بازهم اونها که اقلا جوابگو هستند.

    • سید محمد

      به خاطر خوزستان هسش.. همش دروغ می‌گویند

  • محمد

    اول از هر تعطیلی فکر مردم را بکنید حقوق بازنشستگان را که نیازی به حضور نیست چرا پرداخت نکردید سیستم مملکت را به هم ریختید یعنی عدم تخصص تو مسئولین تصمیم گیر نمایان است.

  • ناشناس

    آقا کلر بانک چرا کار میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوب بان تعطیل چجوری حساب و پر کنیم؛؟

  • مهرداد

    وقتیکه بسیاری از اصناف و شرکت ها کار می کنندو فعالند آیا تعطیلی ۶ روزه بانک ها مشکلات عدیده ایی را برای مردم ایجاد نمی کند؟؟

  • ناشناس

    کارکنای بانک خیلی مغرور هستن و بزور جواب میدن انگار مشتری اونجا کار میکنه باید به کارمند پاسخگو باشه
    هیچ نظارتی هم روشون نیست
    اکثرشون هم اعصاب ندارن تا یچیزی میشه سریع لج میکنن

    • ناشناس

      شما دوست عزیزی که اینجوری میگی اولا کاملا نظارت میشه روی کارمندا دوما شما خودت دو ساعت بیا جای کارمند بانک بشین بعد این حرفارو بزن چه برسه به کارمندی که حداقل چند ساله داره کار میکنه.سوما اون لجبازی که شما میگی توهمات ذهن شماست.چون کارمند بانک طبق قوانین بانک کار انجام میده ولی شما انتظاری فراتر داری که از عهده کارمند خارج هست.واسه همین فکر میکنی دقت کن فکر میکنی لجبازی میکنه.

    • ناشناس

      ما که ازشون کاری ندیدیم کار هم کنند وظیفشونه باید کار کنن باید

    • ناشناس

      دقیقا کارمند های بانک عقده ای هستند یکبار من خودم فقط با شکایت به بازرسی تونستم کارمند رو مجبور به انجام وضایفش کنم درسته دوروز معطل شدم ولی روشو کم کردند والا به جای کارمندای بانک دولت بره ربات وارد کنه هم هزینش کمتره وهم کار ها زودتر راه می افته

    • ناشناس

      کار میکنه پولشو میگیره باید وظیفشو انجام بده

  • سید محمد

    تو هیچ اداره ای اصلا کار مردم را انجام نمی‌دهند..؛ بعد تعطیل هم به خاطر خوزستان هسش نه کرونا..

  • ناشناس

    یعنی شیش روز زندگی نکنیم کسری بودجه دارن خدای نکرده الهی حقوق مردم هم نریختن عیبی نداره مردم عادت دادین عزیزم

  • ناشناس

    گند زدن با این برنامه ریزی نمیتونید جمع کنید این کرونارو بدید دست کشور دوست چین ازشونم یاد بگیرید

  • ناشناس

    سلام عرض ادب فردا یکشنبه بانک تعطیله؟؟؟