خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۸۹۰۱

تغییر در رویه فعلی پیش‌گشایش معاملات در بورس

تغییر در رویه فعلی پیش‌گشایش معاملات در بورس

معاون عملیات شرکت بورس گفت: درصورت تایید نهایی هیات‌مدیره، ۵ تا ۱۰ دقیقه از زمان پیش‌گشایش فعلی به حالت «عدم حذف سفارش»، خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گودرزی، معاون عملیات شرکت بورس گفت: درصورت تایید نهایی هیات‌مدیره، ۵ تا ۱۰ دقیقه از زمان پیش‌گشایش فعلی (۸:۳۰ تا ۹) به حالت «عدم حذف سفارش»، خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در خصوص مشکلاتی که در پیش‌گشایش وجود دارد، طبق بررسی‌هایی که انجام شده به این نتیحه رسیدیم که همانند سایر کشورهای دنیا یک دوره «عدم حذف سفارش» داشته باشیم، به این معنا که اگر دوره پیش‌گشایش را 2 قسمت بکنیم از لحاظ زمانی، در یک قسمت معامله‌گران اجازه داشته باشند سفارش‌های خودشان را حذف و ادیت کنند، همچنین در مرحله دیگری که به آن «عدم حذف سفارش» می‌گویند، امکان حذف سفارش و ادیت وجود نداشته باشد.

منبع: بورس 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهترین کاری که میتوان در خصوص پیشگشایش بورس ایران انجام داد این است که مدت زمان آن فقط پنج دقیقه باشد

  • ناشناس

    هر کاری که بتواند از عدم شفافیت و بازی های ناعادلانه جلوگیری کند بسیار خوب است .ولی سوال اینجاست که چرا اینقدر دیر مسئولین به فکر اصلاح می افتند ؟
    بخش بسیار زیادی از مشکلات فعلی مملکت به دلیل عدم شفافیت است و کسانی که از این قضیه سود می برند نمی خواهند که شفافیت وجود داشته باشد.

  • Amir

    بهترین راه اینه که
    ١ پیشگایش حذف بشه
    2حجم مبنا رو بالا ببرندکه حقوقی نتونه سهم رو منفی کنه

  • ناشناس

    اوکی. از خیلی وقت پیش باید این تصمیم میگرفتن. نوش دارو پس از مرگ سهراب.!!!!!

  • میثم

    عالیه.واقعا یه عده توی پیشگشایش رو با خونه خاله اشتباه گرفته بودن و اعصاب آدمو خورد میکردن. وقتی یه قیمت اعلام میکنی نمیشه هر لحظه عوض کنی. پیشگشایش برای کشف قیمته پس هرکی با توجه به تحلیلش قیمت اعلام میکنه

  • ناشناس

    U خیلی خوب میشه اگر تصویب بشود چون اگر کسی به نبال خرید یا فروش سهمی باشد در 5 ثانیه ی اول میتواند در صف های و ردیف های اول سفارش خود را جای دهد بورس ایران با اینهمه حجم کاربر فعال دیگه نیم ساعت پیش گشایش به هیچ کاری نمی آید چونسفارشی که در 5 دقیقه ی دوم که 8:35 دقیق باشد ثبت شود با اینهمه حجم های سنگین صف خرید و فروش اگر بازار تا ساعت 9 شب هم باز و فعالباشد وارد معامله نمیشودو سفارشات در پیش گشایش تنها در 5 ثانیه ی اول اگر ثبت شود شاید تا ظهر وارد معامله شود تازه باید سرور مجازی بورس داشته باشید که اینترنت فوق پرسرعت داره با سرعت 100G در ثانیه که سفارش شما بتواند درثانیه های اول به سیستم کارگزاری تانبنشیند پس 25 دقیقه ی بعد فقط برای کلاهبردای های حقوقی ها و بازیگر های سهم خوبه که صف های خرید یا فروش فیک و قلابی بسازند با این پیش بینی که مطمئن هستند هرگز تا ساعت 12:30 دقیقه وارد معمله نمیشود فعلا که بازار اصلاحی یا نزولی میباشد از صف های فیک فروش نترسید قصدشان ترساندن سهامدارن و خرید سهامشان با قیمت کف می باشد کسانیکه در همان هفته ی آخر مرداد سیو سود نکردن و از بازار خارج نشده اند و سهمداری کرده اند از این صف هی فروش فیک نترسند
    اگه این پست برای شما فایده داشت مثبت بزنید تا بقیه هم بااخبر شوند

    • علی قدسی

      احسن داداش!

  • ناشناس

    بورس تمام دارایی و سرمایه من و امثال من رو نابود کردمن به شخصه اون آدمی رو که همه مارو به بورس دعوت کرد و گفت همه چیتونو به بورس بسپارید رو حلال نمیکنم

  • ناشناس

    حالا ک بورس خوب شده سهام عدالت رو واریز کن آگاه

  • Boorsba

    هردم از این باغ بری میرسد

  • ناشناس

    مدیریت جهان سومی(یا با تصمیم غلط کارهارو به بن بست میکشه یا با عدم تصمیم گیری درست در زمان مناسب اینقدر منفعل میشه تا بازم کارها به بن بست کشیده بشن)