کد مطلب: ۵۳۹۴۲۸

عضو هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران:

تقاضای مسکن با میزان ساخت و سازها همخوانی ندارد

تقاضای مسکن با میزان ساخت و سازها همخوانی ندارد

عضو هیات‌رییسه اتاق اصناف ایران گفت: سالانه به ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم اما کاهش میزان ساخت و سازهای بخش مسکن، باعث رکود در این حوزه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسول جهانگیری گفت: همخوانی نداشتن تقاضا و عرضه مسکن در کشور یکی از معضلات اصلی این حوزه است و تا زمانی که ساخت و سازها افزایش پیدا نکند، مسکن همچنان به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید حمایت‌های لازم از صنعت ساختمان‌سازی صورت بگیرد تا بازار مسکن توسعه پیدا کرده و شاهد کاهش قیمت‌ها نیز باشیم.

جهانگیری با اشاره به کاهش نرخ ارز و طلا در روزهای گذشته افزود: واکنش بازار مسکن نسبت به کاهش قیمت ارز و طلا به سرعت مشخص نمی‌شود و حداقل دو ماه زمان لازم است تا در قیمت‌ها در حوزه مسکن تاثیر بگذارد، اما به طور قطع کاهش تولید مسکن، افت قیمت موقتی را به دنبال دارد و در نهایت این بازار با رکود تورمی و کاهش خرید و فروش همراه می‌شود تا به ثبات قیمتی برسد.

وی گفت: در حال حاضر متناسب با تقاضای جامعه ساخت و ساز نداریم و قسمت اعظمی از خانه‌ها با متراژهای بالا خالی هستند و تعریف مالیات برای این واحدها نیز در دراز مدت مشکلاتی را برای حوزه مسکن به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رونق ساخت و سازها باعث پویایی اقتصاد کشور نیز می‌شود، افزود: برای حل مشکلات حوزه مسکن باید حداقل سالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در کشور ساخته شود زیرا ظرفیت عظیمی در حوزه صنعت ساختمان‌سازی وجود دارد که با فعال شدن آن بیش از صدها شغل نیز فعال می‌شود و تمامی حوزه‌های وابسته به مسکن مانند مصالح ساختمانی، آهن، در و پنجره به طور مستقیم و غیرمستقیم همراه می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر هر ساله با حجم بسیار زیادی از تقاضای جدید و تقاضای انباشته از سال‌های قبل مواجه هستیم، بنابراین تقاضا برای خرید مسکن در کشور وجود دارد و باید شرایط ساخت و ساز متناسب نیز ایجاد شود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.