خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۱۳۲۸

تنش دوباره میان ارمنستان و آذربایجان

تنش دوباره میان ارمنستان و آذربایجان

سازمان خدمات مرزی دولت آذربایجان با انتشار اطلاعیه‌ای از گشایش یک پایانه کنترل مرزی توسط این کشور در ابتدای گذرگاه لاچین در نزدیکی مرز ارمنستان خبر داد. این پایانه کنترل مرزی در آغاز جاده لاچین-خانکندی (گذرگاه لاچین) در مرز ارمنستان و به منظور جلوگیری از اعزام نیروی نظامی و ارسال مهمات و مین از ارمنستان به نیرو‌های نظامی غیرقانونی ارمنی مستقر در خانکندی ایجاد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت آذربایجان از گشایش یک پایانه کنترل مرزی توسط این کشور در ابتدای گذرگاه لاچین خبر داد.

سازمان خدمات مرزی دولت آذربایجان با انتشار اطلاعیه ای از گشایش یک پایانه کنترل مرزی توسط این کشور در ابتدای گذرگاه لاچین در نزدیکی مرز ارمنستان خبر داد.

این پایانه کنترل مرزی در آغاز جاده لاچین-خانکندی (گذرگاه لاچین) در مرز ارمنستان و به منظور جلوگیری از اعزام نیروی نظامی و ارسال مهمات و مین از ارمنستان به نیروهای نظامی غیرقانونی ارمنی مستقر در خانکندی ایجاد شده است.

سازمان خدمات مرزی دولت آذربایجان همچنین یکی از اهداف تاسیس این پایانه کنترل مرزی را پاسخ به تاسیس چنین پایانه ای توسط ارمنستان در مرز دو کشور عنوان کرده است.

گشایش این پایانه کنترل مرزی به فرماندهی نیروهای روسی مستقر در منطقه و مرکز نظارت مشترک ترکیه و روسیه اطلاع داده شده است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آذربایجان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای از امکان عبور و مرور شفاف و رسمی شهروندان ارمنی آذربایجان که در قره‌باغ زندگی می‌کنند به سمت ارمنستان و بالعکس با استفاده از پایانه کنترل مرزی مذکور تاکید شده است.

این وزارتخانه همچنین از آمادگی باکو برای همکاری با ارمنستان به منظور تسهیل تردد شفاف و بدون مشکل شهروندان ارمنی آذربایجان از طریق گذرگاه لاچین تاکید کرده است.

منبع: آناتولی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.