کد مطلب: ۶۲۶

تنظیم بازار شب عید بر عهده ماست نه وزارت کشاورزی!

در حالی که بر اساس اظهارات مسوولان وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار شب عید برعهده این وزارتخانه است و دیگر دستگاه‌ها فقط به این وزارتخانه کمک می‌کنند مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده‌اند که تنظیم بازار میوه شب عید امسال بر عهده آنهاست.   مجتبی خسروتاج، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن

در حالی که بر اساس اظهارات مسوولان وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار شب عید برعهده این وزارتخانه است و دیگر دستگاه‌ها فقط به این وزارتخانه کمک می‌کنند مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده‌اند که تنظیم بازار میوه شب عید امسال بر عهده آنهاست.
مجتبی خسروتاج، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که تنظیم بازار شب عید برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است یا وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تا پایان امسال تنظیم بازار میوه برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال آینده مسوولیت تنظیم بازار این کالا و سایر کالاها و محصولات کشاورزی به عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام شده و در روزهای پایانی سال توزیع میوه از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها آغاز می‌شود.
پیش از این خلیل آقایی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ بود که بر اساس ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی از سوی دولت به وزارت جهاد کشاورزی و تشریح وظایف بازرگانی این وزارتخانه از سوی معاون اول رییس‌جمهور، وزارت جهاد کشاورزی موظف است بازار شب عید را تنظیم و کنترل کند که البته با توجه به این‌که دیگر دستگاه از جمله وزارت تجارت از ابتدای سال و سال‌های گذشته در تنظیم بازار محصولات کشاورزی دخیل بوده و اختیاراتی برعهده داشته‌اند از آنها کمک گرفته می‌شود.
از سوی دیگر حسن یونس سینکی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی نیز اظهار کرده که آیین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی یا همان قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت، به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد که براین اساس همه وظایف بازرگانی این بخش به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و تنظیم بازار شب عید نیز بر عهده این وزارتخانه است.
به گفته وی وزارت تجارت با توجه به اقدامات گذشته خود از جمله ذخیره‌سازی محصولات سیب و پرتقال به وظایف خود عمل و در تنظیم بازار شب عید به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی بازار محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.