خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۴۸۳۰

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه مجلس پاسخ داد:

تورم در سال جدید چه روندی خواهد داشت؟

تورم در سال جدید چه روندی خواهد داشت؟

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: متاسفانه دولت شجاعانه بودجه‌ای را که باید برای سال 98 می‌نوشت تدوین نکرده است و مجلس هم جسارت کافی و لازم برای ورود به موضوع اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور ندارد، به عبارتی ترس از دست دادن رای در زمان انتخابات نمایندگان در سال آینده باعث خواهد شد که اصلاحی در ساختار بودجه‌ریزی کشور صورت نگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه به 44 درصد رسیده است، سوالی که مطرح می‌شود این است که بودجه سال 98 چقدر بار تورمی خواهد داشت و تورم سال بعد چه خواهد شد؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: پیش‌بینی نرخ تورم سال بعد از نظر من این است که این شاخص به 70 درصد برسد. به عبارت ساده‌تر عواملی چون حجم بالای پول قدرتمند در کشور و نبود برنامه منظم و دقیق اقتصادی باعث خواهد شد که نرخ تورم بسیار بالایی در سال 98 داشته باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولت برای سال آینده برنامه مدون و منظمی ارائه نکرده است و در حقیقت لایحه بودجه سال 98 کل کشور نیز بودجه سنتی به شمار می‌رود و به همین جهت رهبر انقلاب با تدبیر دستور اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور در مدت چهار ماه آینده را داده‌اند.

وی ادامه داد: بدون شک با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد، البته به شرط آنکه هر سه قوه همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: هم اکنون لایحه بودجه سال 98 طبق روال گذشته خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است و به همین جهت فرصت کافی برای اصلاح ساختار بودجه سال آینده کل کشور وجود ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: متاسفانه دولت شجاعانه بودجه‌ای را که باید برای سال 98 می‌نوشت را تدوین نکرده است و نمایندگان مجلس هم جسارت کافی و لازم برای ورود به موضوع اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور ندارند، به عبارتی ترس از دست دادن رای در زمان انتخابات نمایندگان مجلس در سال آینده باعث خواهد شد که اصلاحی در ساختار بودجه‌ریزی کشور صورت نگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امیدوارم تمام افراد به دور از منافع شخصی و ترس از دست دادن قدرت سیاسی خود پای کار آیند و اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور محقق شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.