کد مطلب: ۶۱۷۳۸۵

پایان رکود اقتصادی در ونزوئلا / ونزوئلا چگونه تورم خود را کنترل می‌کند؟

پایان رکود اقتصادی در ونزوئلا / ونزوئلا چگونه تورم خود را کنترل می‌کند؟

رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، پیش بینی می‌کند که اقتصاد این کشور چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد کند. اقتصاد ونزوئلا به مدت هشت سال دچار تورم، رکود اقتصادی و افزایش قیمت بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد این کشور چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد کند. اقتصاد ونزوئلا به مدت هشت سال دچار تورم، رکود اقتصادی و افزایش قیمت بوده است.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ بود که تولید ناخالص داخلی ۲۶/۸ درصد نسبت به سال گذشته خود کاهش پیدا کرد. از آن زمان بانک مرکزی ونزوئلا ارقام تولید ناخالص داخلی را به روزرسانی نکرده است.

به گفته رویترز ، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که پس از پنج سال جنگ اقتصادی با تحریم‌ و انزوا، اکنون در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته‌ایم.

سال گذشته به لطف شرکت‌های کوچک نفتی و منابع تامین شده از سمت ایران، تولید نفتی ونزوئلا دو برابر شد. اما این به این معنی نیست که شرکت نفت و گاز دولت ونزوئلا می‌تواند این افزایش تولید را حفظ کند.

بخش تجارت و خدمات این کشور نیز از سال ۲۰۱۹ از آزادی بیشتری برای استفاده از ارزهای خارجی برخوردار بوده‌اند. در این سال دولت تصمیم گرفت سختگیری‌های خود را نسبت به این بخش‌ها کمتر کند و به آن‌ها فرصت رشد بیشتری بدهد. اما هیچ کدام از این اقدامات نتوانستند بهبودی اقتصاد را در تمامی بخش‌ها تضمین کنند.

سال گذشته دولت ونزوئلا مخارج خود را در واحد پول اصلی خود یعنی بولیوار، کاهش داد تا ثبات مالی را افزایش دهد و تورم را کنترل کند. اما با این وجود هم قیمت‌ها همچنان بالا ماند و همچنان به خانواده‌های ونزوئلایی آسیب زد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رتبه یک رو بالاخره گرفتیم بعد از رقابت تنگاتنگ با ونزوئلا حالا از اخر اول هستیم با بی ارزشترین پول دنیا

  • ناشناس

    بله در کشوری که دزدی اختلاس حقوقهای نجومی پاداشهای پنهانی نداشته باشند کشورش رو به شکوفایی میرود وای کشور ایران با این همه ثروت با این چند کلمه بدست مفسدین نابود گشت عجب سوالی طرح شده جوابش دادم