کد مطلب: ۵۶۴۲۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت کوپن کالاهای ایرانی به مردم لبنان / کارت وفاداری به چه کسانی می‌رسد؟

پرداخت کوپن کالاهای ایرانی به مردم لبنان / کارت وفاداری به چه کسانی می‌رسد؟

ایران در لبنان فروشگاه زنجیره‌ای به نام السجاد تاسیس کرده است. فروشگاهی که گفته می‌شود به برخی از مردم لبنان اجازه می‌دهد کالاهای ایرانی را با تخفیف بسیار بالا بخرند. اما ماجرای تاسیس این فروشگاه چیست و کوپن خرید کالای ایرانی به چه کسانی داده می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال ۹۹ ایران در ونزوئلا مجموعه فروشگاه‌هایی با نام مگاسس تاسیس کرد که گفته می‌شد وابسته به فروشگاه اتکا است. اما حالا خبرگزاری فرانسه گزارش داده که حزب‌الله لبنان، با همکاری ایران نوعی کارت وفاداری در میان مردم این کشور توزیع کرده است.

دارندگان کارت وفاداری می‌توانند محصولات ایرانی را از فروشگاه‌های موسوم به «السجاد» با تخفیف بسیار بالا خریداری کنند.

بر اساس این گزارش، لبنانی‌هایی که درآمد ماهیانه کمتر از ۱۲۵ دلار داشته باشند، می‌توانند از کارت‌های ویژه فروشگاه زنجیره‌ای «السجاد» استفاده کنند.

مزیت کارت وفاداری چیست؟

آنگونه که این خبرگزاری اطلاع داده تا چندی پیش، تعداد دارندگان این کارت‌ها در لبنان به حدود ۸ هزار نفر بوده است. افرادی که می‌توانند با داشتن کارت وفادارای، ماهانه ۵ کیلوگرم برنج، ۵ کیلوگرم شکر، ۵ لیتر روغن خوراکی، ۴ کیلوگرم پودر لباسشویی، ۳ بسته ماکارونی، ۴ قوطی ماهی تن و ۲ بطری مواد شوینده دریافت کنند.

خرید این مواد غذایی از این فروشگاه‌ها، رایگان نیست اما با تخفیف بسیار بالایی همراه است.

گفته می‌شود که در فروشگاه‌های السجاد، علاوه بر کالاهای ایرانی، تولیدات کشورهایی مانند عراق و سوریه هم وجود دارد و به شهروندان لبنانی فروخته می‌شود.
اما همان زمان که ایران در ونزوئلا، فروشگاه زنجیره‌ای مگاسیس را تاسیس کرد، بسیاری این سوال را مطرح کردند که ونزوئلا، چگونه هزینه واردات کالا از ایران را پرداخت می‌کند؟ جواب سوال البته تهاتر کالا با کالا بود.

صادرات کالای اساسی و واردات انبه

در جریان راه‌اندازی فروشگاه «مگاسیس»، سفیر ایران در ونزوئلا گفته بود قرار است ونزوئلا در مقابل صادرات محصولات ایرانی به این کشور، کالاهایی همچون قهوه، چوب، انبه، دام زنده و آناناس به ایران صادر کند. به عبارتی گویا ایران به ونزوئلا کالاهای اساسی صادر می‌کند اما در مقابل قهوه و انبه و آناناس وارد می‌کند.

اما درباره لبنان هم این سوال وجود دارد. اینکه ایران در مقابل صادرات کالاهای اساسی که خودش در تامین آن دچار مشکل است، آیا ارز می‌گیرد یا کالا وارد می‌کند؟

مساله مهم درباره لبنان این است که لبنان اکنون درگیر بحران اقتصادی بزرگی است. مردم لبنان اکنون روزانه تنها بین ۲ تا ۴ ساعت برق دارند؛ ارزش پول‌شان در مقابل دلار آمریکا به شدت افت کرده و این در حالی است که نه سوختی برای خودروها در پمپ‌بنزین‌های این کشور پیدا می‌شود و نه دارویی در داروخانه‌ها.

برای مطالعه کامل این گزارش به لینک زیر مراجعه کنید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یونس

    َیه عده که اصلا ایران و ایرانی براشون مهم نیست و بدون همه پرسی هر ساله ملیون ها دلار از پول مردم ایران را به بهانه های واهی و پوشالی در قالب محور مقاومت خرج لبنان و فلسطین و… می کنند که برای مردم ایران ره آوردی جز تحریم و محاصره اقتصادی و هزاران مشکل و بدبختی دیگر ندارد و این سیاست حتما محکوم به شکست است چون از هر جهت به آن نگاه کنید یک کار غیر انسانی و غیر اصولی است.یعنی درست شبیه کمک هایی است که آمریکا هر ساله به اسرائیل و دیگر هم پیمانان خود می کند که نتیجه کار هر دو ( حکام آمریکا و ایران) چیزی جز گسترش جنگ و خونریزی و آشوب و ایجاد بحران و… نیست. ای کاش به جای اینگونه کارها به گسترش صلح جهانی و ایجاد انس و الفت میان انسان ها با هر عقیده و مرام و دین و مذهب و رنگ پوست و…. کمک می کردند.

  • ناشناس

    در جایی که من 57 سال سن دارم مستا جرم تو کرایه خانه وجهیزیه دخترم ماندم حلا قضاوت کنید

  • ناشناس

    اخه لبنان چی داده که به ما بده والا مردم خودمون تو سختیند سر سوزنی از حق مردم خرج کردن در کشورهای همسایه حرام است مسولین ما خودشون که سختی نمی کشند فکر میکنند ارث پدر شون که راحت بذل و بخشش میکنند خدا ازشون نگذره هرچی از سرمایه های ایران تو کشورهای دیگه خرج میشه

  • ناشناس

    مردم به اندازه کافی ناراحت و عصبانی هستند شما هم با این خبرها کام مردم را تلخ تر نکنید

  • ناشناس

    این خبراکثرا دروغ وله جهت عصبی کردن مردم است.چندین بارخبرواردات انبه وآناناس در مقابل نفت و بنزین ازونزویلا تکذیب شد.اگرطلا هوایی که درقبال نفت و بنزین از ونزویلا گرفتیم نبود.حالا دولت به مشکلات خیلی بیشتری برخورده بود.

  • نا شناس

    تحتپوشش کمیت امداد ۷۰۰۰۰۰ هزار پول زد ۲۹ رفتم فروشگاه به دونه برنج هندی یه دونه چای بدونه نایلون پنج کیلویی قند دو سه تا خرت پرت ۷۵۰۰۰۰ هزار دادم سنگ ب ر سر این مملکت تولبنان فر.شگاه زده خجالت همخوب چیزیه.

  • ناشناس

    خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طاعی شدن آسان بود
    نه ماله باباشونه نه براش زحمت کشیدن که قدرشو بدونن ماله ملت بدبخت ایران رو ورداشتن به هرکی دلشون میخاد بذل میکنن ذات که ندارن

  • حسن

    بجای پاسخ های کلی و تبلیغاتی، بصورت مستند بگو کجای خبر غلط است؟

  • ناشناس

    سلام ماخودمون ازبیکاری ونداری روزی یک وعد غذا میخوریم بعد شما به لبنانی ها کمک میکنید پس معلوم خودتون هم لبنانی هستید

  • امیر

    خواهشا خبری که خودتونم هم از صحت اون باخبر نیستید منتشر نکنید.تو این خبر شیطنت و تفرقه افکنی موج میزنه