کد مطلب: ۳۲۶۵۲۱

توسعه مشاغل پایدار در گردشگری کلید خورد

توسعه مشاغل پایدار در گردشگری کلید خورد

عربستان سعودی اعلام کرده که قصد دارد به منظور گسترش زیرساخت‌های توریسم و رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در این کشور، مشاغل پایدار بسیاری را ایجاد کند.

عربستان سعودی که در سال‌های اخیر به خصوص بعد از روی کار آمدن محمد بن‌سلمان در مسیر رشد و شکوفایی بیشتر اقتصادی قرار گرفته است، حالا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد اقتصاد خود را از وابستگی صد در صدی به نفت و فروش آن برهاند و در این زمینه به سرمایه گذاری‌های کلانی در بخش تجارت و صنعت گردشگری بپردازد.

به گزارش تجارت‌نیوز،چندی پیش بود که بانک تجارت ملی عربستان خطاب به شرکت‌های بزرگ و صاحبان کسب و کار در این شرکت اعلام کرد که می‌خواهد با اعطای تسهیلات ویژه به توسعه تولید و تجارت محصولات مختلف بپردازد.

حالا به نظر می‌رسد که توریسم و صنعت گردشگری در عربستان سعودی نیز در مرحله و قدم بعدی این کشور قرار گرفته و کمیته‌های مخصوصی به منظور توسعه زیرساخت‌های مربوطه برای گسترش توریسم و جذب گردشگران خارجی ایجاد شده تا به اقتصاد این کشور بزرگ نفت‌خیر کمک بسزایی کنند.

بر اساس گزارشی که توسط رسانه ملی عربستان سعودی منتشر شده و در trade Arabia ذکر شده است، صندوق ملی سرمایه‌گذاری در این کشور تصمیم گرفته است که به منظور رشد صنعت گردشگری و ایجاد مشاغل پایداری مربوط به توریسم، شرکت و نهادی را تاسیس و راه‌اندازی کرده است تا به صورت سامان‌دهی‌شده تمامی مسائل مربوط به صنعت گردشگری را مدیریت کند.

صنعت گردشگری بدون شک یکی از پایه‌های کلیدی و محوری رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی پیشرفت اجتماعی و فرهنگی جامعه، وضعیت اقتصادی، حفاظت از محیط‌زیست، گردش پولی در کشور و توسعه مناطق محروم و دورافتاده شود.

صنعت توریسم و جذب گردشگر یکی از راهکارهای مهم رها شدن از وابستگی کامل به نقت و فروش مواد خام و اولیه به شمار می‌رود و حالا به نظر می‌رسد که توسط عربستان سعودی مورد توجه خاص و ویژه‌ای قرار گرفته است چراکه بر اساس آمارهای منتشر شده، با بیش از ۱۵۱ طرح و پروژه و اختصاص بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال معادل ۲.۹ میلیارد دلار عزم خود را برای توسعه زیرساخت‌های مذکور جزم کرده است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.