کد مطلب: ۵۷۸۵۴۱

طرح‌های پیش فروش خودرو متوقف شد؟ / حمایت خودروسازان از آزادسازی واردات خودرو

طرح‌های پیش فروش خودرو متوقف شد؟ / حمایت خودروسازان از آزادسازی واردات خودرو

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به توقف طرح های پیش فروش خودرو گفت: با طرح جدید شورای رقابت، امکان پیش فروش محصولات جدید را نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید باقری گفت: تحریم یکی‌ از مشکلاتی بود که اثرات منفی بر تعهدات صنعت خودرو گذاشت. سایپا درباره این موضوع با چالش زیادی مواجه بودیم چرا که ۵۲۰ تعهد وجود داشت و به صفر رساندن آن‌ در شرایط کنونی بسیار مشکل بود.

وی گفت: تحریم‌ها اشتغال شرکت‌های خودروسازی را هدف قرار داد؛ سر فصل‌های سنتی در این گروه داشتیم‌ که باید تعیین تکلیف می‌شد، یک طرح اتوخدمت بود که برای برون رفت از زیان مالی شکل گرفته بود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: یکی از مشکلات بعد از تحریم خودروها ساندرو و برلیانسی بود که ثبت‌نام کرده بودیم و شرکت‌های تامین کننده آنها از کشور رفتند، این‌ کار برنامه‌های ما را دچار مشکل کرد و تحویل این خودروهای به مشکل خورد.

طرح‌های تبدیلی برای تحویل خودروهای ساندرو

وی با بیان اینکه برای تحویل خودروهای ساندرو طرح‌های مختلف تبدیلی گذاشته‌ایم گفت: اکنون‌ طرحی برای این متقاضیان در نظر گرفته شده است که ۱۷۰۰ درصد سود برایشان دارد و ۱۸ درصد افزایش آورده آنها است.

باقری با بیان اینکه با وجود اجرایی شدن این طرح، متقاضیان تمایلی به استفاده از این‌ طرح ندارند و چالش‌هایی برایمان ایجاد می‌کنند، گفت: هنوز این طرح توسط برخی از مشتریان مورد استقبال قرار نگرفته است. در طرح تبدیلی ساندرو ۱۰ هزار نفرشرکت کرده‌اند اما آن هایی که شرکت نکرده اند بر این باور هستند که صبر می کنند تا خودرو ساندرو خود را تحویل بگیرند.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه مشتریان می توانند در مقابل دریافت خودرو ساندرو از طرح های تبدیلی استفاده کنند، گفت: طرح‌های تبدیل برای ساندرو، تحویل‌ انواع خودروهای کوییک است و باید سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

تولید شاهین با گیربکس اتوماتیک

او گفت: در کنار توسعه محصولات مشکلاتی داریم و اکنون از قیمت‌گذاری دستوری ضرر کرده‌ایم چراکه برای تامین جریان مالی با اخلال مواجه هستیم؛ بنا داریم تعهدات را صفر و سرمایه را به سمت تولید ببریم و بودجه‌ای که داریم روی توسعه محصول نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: امسال شاهین با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود و در ۳ ماه تولید ۳ محصول شاهین اتوماتیک و آریا و اطلس آغاز می شود.

توقف پیش فروش خودرو

او با اشاره به اشکلات مصوبه اخیر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت مصوبه ابلاغ کرده که پیش فروش نداشته باشیم و رایزنی‌هایی در این زمینه داریم.

باقری بیان کرد: واردات خودرو هیچ چالشی برای سبد محصولات ایجاد نمی‌کند البته واردات خودروهای دست دوم نیز و خدمات پس از فروش آنها مطرح شده است که خودروسازان هیچگاه با واردات خودرو مخالفت نداشتند.

تمرکز سایپا بر فروش فوق‌العاده

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو با روح قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تضاد دارد و به ضرر سهامداران خودرویی است، گفت: فعلا پیش فروش در سایپا توسط هیأت‌مدیره متوقف شده و مکاتباتی با امضای مدیران عامل ایران خودرو و سایپا انجام شده و امیدواریم نهادهای متولی ورود کنند.

او گفت: در صورتی که مصوبه شورای رقابت تغییری نکند تمرکز سایپا در سال ۱۴۰۰ بر فروش فوق‌العاده‌خواهد بود و در این راستا در مهر ماه دو‌مرحله فروش فوق‌العاده خواهیم داشت.

تولید خودرو کوییکR به پارس خودرو واگذار شد

او با بیان اینکه تولید خودرو کوییک R به پارس خودرو واگذار شده است، گفت: اکنون پارس خودرو تا ۱۰ سال تولید کوییک آر خواهد داشت.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به میزان خودروهایی که فاکتور شده و تحویل داده شده است، گفت: از روزی که خودرویی فاکتور می شود و پلاک دریافت شود، ۱۰ روز زمان طول می کشد که آن هم برای احراز محل سکونت است.

باقری با تاکید بر اینکه فاکتور تا پلاک شدن خودروهای صفر کیلومتر ۱۰ روز طول می کشد، گفت: سایپا و ایران خودرو در اقدامی مشترکانه، دفاتر فروش که حدود ۶۰۰ دفتر در سطح کشور است ابلاغیه داده شده است که به این مراکز مراجعه کنند و کار سریعتر انجام می‌شود. ما به ازای تاخیری که از طرف ما باشد جریمه پرداخت می کنیم، یعنی اگر خودرویی دیر به دست مشتری برسد، جریمه آن‌ به مشتری پرداخت می شود.

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا مولفه های پیش فروش بعد از اجرایی شدن تغییر می‌کنند، گفت: تمام شاهین‌های فروش رفته و پیش‌فروش با مولفه های مشخص شده هستند و تغییراتی در آن‌ ایجاد نشده است و امسال نسخه اتوماتیک آن به بازار خواهد آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کجای این خبر ربطی به آزاد سازی واردات خودرو داشت ؟ فقط بلدین مردم رو آزار و اذیت کنید خدا ازتون نگذره

  • کیانی

    کدوم طرح دولت به نفع مردم بوده تا الان . و دولت خودش دلال. ماشینه . خودروسازها دولتی هستن . قانون گذار خودروسازه . معلوم ملت ساده دل که به نفع شما قانون نمی گذاره.

  • مهدی شریفی

    با سلام؛بنظر من و برداشتم از صحبتهای مدیرعامل گروه سایپا،این نوع حرفها،و واکنش نسبت به تصمیمات اتخاذ شده نوعی حرکت قهری و بشکلی لجبازی هست برای پایین نیاوردن قیمت محصولات بی کیفیت و افتضاح سایپا،بنده به شخصه حاضرم خودروی دسته چندم خارجی بخرم و هزینه ی گزاف تعمیرات رو بصورت آزاد در کشور بپردازم،تا خودرو بی کیفیت و چینی و افتضاح شاهین رو بخرم.بنظرم ایشان با فرافکنی و دروغگویی و بزرگنمایی در مورد تحریم و ضرر مالی میخواد به نوعی با این تصمیمات مقابله کند.

  • ناشناس

    همینجوریش خودروهاس سایپا پیش فروش بدون قرعهدکشی بود. دیگه ناز کردن نداره

  • ناشناس

    پراید ماشین نیست اصلا

  • نا

    پراید ماشین نیست اصلا

  • محمد آقا خوش پیشونی

    واقعاً دلیلش چیه؟!
    همکار من در یک مرحله ثبت نام کردن
    خودش و خانمش همزمان دوتا ۲۰۷ برنده شدن
    بهش میگم تو همه کلّه ات فقط پیشونی هست
    منم ۲۰بارثبت نام کردم همش پوچ مثل کلّه خودم

  • ناشناس

    آقای کارنشناس اگر دولت مردش بود و خودرو خارجی به قیمت جهانی در ایران عرضه میکرد مردم شریف می‌توانستند با همین دلار ۲۶۰۰۰ تومان با حداقل قیمت سوار بروزترین و ایمنترین اتومبیل ها شوند و آشغال های تولیدی شما و کشور کمونیستی چین جاش توی دریا بود و اون موقع مجبور بودید به روز و به قیمت تولید کنید و شاید مثل کشور ترکیه میتوانستید در صادرات خودرو هم حرفی برای گفتن داشته باشید
    متاسفانه ما از این حقوق مسلم شهروندی محروم شدیم

  • ناشناس

    زکی

  • ناشناس

    غلط زیادی