کد مطلب: ۲۸۱۶۲۵

تولید روزانه ۲۶ میلیون لیتر بنزین

تولید روزانه ۲۶ میلیون لیتر بنزین

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: تولید روزانه بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس با افزایش ۲ میلیون لیتری به روزانه ۲۶ میلیون لیتر رسید.

محمدعلی دادور گفت: پیش از این با راه‌اندازی فاز دوم، مقدار بنزین تولیدی به روزانه ۲۴ میلیون لیتر رسیده بود که با استفاده از بخشی از ظرفیت واحد تقطیر فاز سوم و ظرفیت‌های مازاد فازهای نخست و دوم، هم اکنون با افزایش ۲ میلیون لیتری به روزانه ۲۶ میلیون لیتر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به این که هم اکنون آخرین تجهیز واحد تصفیه هیدروژنی نفتای فاز سوم پالایشگاه در حال نصب است، افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، با راه‌اندازی این واحد تا یک ماه آینده، ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه ستاره به روزانه ۳۰ میلیون لیتر می‌رسد.

دادور تاکید کرد: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۷ میلیون لیتر نفت گاز در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود که در آینده‌ای نزدیک و با راه‌اندازی فاز سوم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با بهره‌برداری کامل از این طرح عظیم ملی، امکان تولید روزانه ۳۶ تا ۴۰ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه محقق خواهد شد و همچنین ظرفیت تولید بنزین سوپر این پالایشگاه از ۱۰ میلیون لیتر کنونی به روزانه ۲۷ میلیون لیتر خواهد رسید.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.