کد مطلب: ۴۹۸۵۷۱

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تولید زعفران ایرانی در قطر!

تولید زعفران ایرانی در قطر!

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران از صادرات رسمی پیاز زعفران ایرانی به قطر خبر می‌دهد و می‌گوید: سوال ما این است که چرا پیاز زعفران را باید دو دستی تقدیم قطر کرد تا آنها زعفران ایرانی تولید کنند؟ با تمام محدودیت‌ها اما همچنان توانستیم زعفران را به آمریکا و قطر صادر کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش مهدی علی‌پور، یک فعال اتاق بازرگانی و صادرکننده در توییترش از صادرات چمدانی پیاز زعفران از مشهد به قطر خبر داد. او در این باره نوشته بود: « پياز زعفران را از مشهد بردند قطر توليد كنند. سفير هم با افتخار شركت كرده است. چند سال ديگه با پول قطري‌ها كسي نامي از زعفران ايراني به ياد نمي‌آورد.»

چرا که به گفته او به نظر می‌رسد با ارسال رسمی پیاز زعفران ایران به قطر صادرات این کالای غیرنفتی در چند سال آینده به خطر می‌افتد و این اقدام مسئولان برای صادرکنندگان ایرانی می‌تواند زنگ خطر و تهدید بزرگی محسوب ‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران، «اکنون بحث تولید زعفران ایرانی در قطر مطرح نیست. بلکه سوال این است که چرا پیاز زعفران را باید دو دستی تقدیم قطر کرد تا آنها زعفران ایرانی تولید کنند؟ برخی افراد که نماینده کشورمان هستند هم در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و با گرفتن عکس یادگاری از تولید زعفران ایرانی در قطر خبر می‌دهند.»

غلامرضا میری در ادامه می‌گوید: «در آینده با این اقدام، صادرات زعفران به سایر کشورها به خطر می‌افتد.»

قاچاق زعفران به 6 کشور!

او معتقد است: «تاکنون پیاز زعفران ایرانی را به چین، ایتالیا،فرانسه، آلمان، آمریکا و افغانستان قاچاق کرده‌اند.»

میری درباره امکان صادرات زعفران در شرایط تحریم‌ها اظهار می‌کند: «با تمام محدودیت‌ها اما همچنان توانستیم زعفران را به آمریکا و قطر صادر کنیم. این در حالی است در آینده زمانی که این کشور یا سایر کشورها بتوانند نیاز خودشان را تامین کنند قاعدتا دیگر از ایران زعفران نمی‌خرند؛ چرا که ممکن است این کشورها وارد فاز تولید انبوه زعفران شوند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فردا اینم تحریم میکنن

  • ناشناس

    چطوری یادشون رفته بود این رو تحریم کنن??

  • سعيد

    دقيقا نباوارانه اين خبر را در اخبار شنيدم و ديدم. باورم نمي شد. براي مثال تمام پياز لاله هايي كه هلند مي فروشه فقط يك يا دو سال گل مي دهند، عقيم هستند و امكان توليد مثل ندارند (البته در واقع تكثير مي شوند ولي پيازچه هاي حاصل گل نمي دهند) در حالي كه اصلا لاله بومي هلند هم نبوده. بعد ما!!

  • ناشناس

    با سلام بنده به عنوان یک زعفران کار سوالم اینه آیا الآن تاجرهای عزیز زعفران را به قیمت منصفانه از کشاورزان خریداری می‌کنند؟!؟

  • ناشناس

    عرض ادبممکن است کشوری مثل قطر و یا آمریکا …… پیاز زعفران
    ایرانی در اختیار داشته باشد .
    اما زعفران دو اصل بسیار مهم دارد یک زمین کشت و دو کشاورز با تجربه .
    ما با زعفران می‌توانیم نسل آینده خود را بیمه کنیم
    پس بهتر است با زعفران مهربان باشیممحمد بداقی نویسنده و کهنه سرباز ایرانی

  • ترنج

    ببخشید مگه طویلس که اونجا تولیدش کنن . تو هر آب وهوایی که نمیشه باهر خاکی که نمیشه

  • ماهان

    قشر کشاورز همیشه با اون همه زحمت چیزی دستش رو نمیگیره…زعفران رو جمع نکنی بهتره جز ضرر چیزی نمیمونه تهش.. بااین برنامه ریزیشون واسه مملکت فاتحه همه چی رو خوندن

  • ناشناس

    این که داریم چه اشتباهی میکنیم بستگی به خودمون داره چند سال پیش هم اومدیم پیاز زعفران را دو دسته تحویل افغانستان دادیم الان زعفران افغانستان بالاتر از زعفران ایران شد یعنی ما عرضه هیچ کاری نداریم از دست ما هیچ کاری بر نمیاد چرا زعفران ما ارزش نداره چرا کشاورزان فقط دارن زحمت میکشند براشون هیچ اهمیت قائل نیستید