کد مطلب: ۲۹۴۳۳۸

تکذیب سخنان آخوندی توسط یک مدیر؛ سهم پروازهای چارتری ۳۰ درصد است نه ۷۰ درصد

تکذیب سخنان آخوندی توسط یک مدیر؛ سهم پروازهای چارتری ۳۰ درصد است نه ۷۰ درصد

در حالی پیش از این سازمان هواپیمایی در چندین مرحله سهم پروازهای چارتری بخش حمل‌ونقل مسافری را ۳۰ درصد اعلام کرده بود که وزیر راه گفت:‌سهم پروازهای چارتری از ۸۰ درصد به ۷۰ درصد کاهش یافته است. آماری که چند ساعت بعد توسط سازمان هواپیمایی تکذیب شد.

طی هفته‌های اخیر سازمان هواپیمایی کشوری در چندین مرحله با اذعان به این‌که بخشی از نابسامانی حمل‌ونقل هوایی مسافری به دلیل پروازهای چارتری است،‌سهم این نوع پرواز را در کشور 30 درصد اعلام کرده بود. اواخر ماه گذشته در غیبت همیشگی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان مربوطه، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی اعلام کرد 70 درصد پروازهای داخلی غیر چارتری است.

به گزارش تجارت‌نیوز،جعفرزاده با بیان این‌که بخش هوایی غیرنظامی همه ظرفیت‌های موجود خود را به کار گرفته تا پاسخگوی تقاضاها در این بخش باشد، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی دیگر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان احتمالی برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر این‌که سازمان، نظارت‌های خود را از طریق بازرسی بازرسان دفتر نظارت بر مراکز توزیع بلیت هواپیما و گزارش‌های مردمی انجام می‌دهد، افزود: بی‌تردید نوسانات ارزیی تاثیرات زیادی بر قیمت بلیت هواپیما داشته و ایرلاین‌ها برای الزامات سازمان هواپیمایی کشوری جهت حفظ ایمنی که جز اولویت‌های مهم این سازمان و رعایت مقررات است متحمل هزینه‌های می‌شوند که درصد بالایی از آن ارزی است.

وی گفت: با سیاست‌های چند ساله گذشته سازمان هواپیمایی کشوری سمت و سو و مدیریت ایرلاین‌ها بر توزیع و ارائه بلیت‌های خود به صورت غیرچارتری است و روند کاهشی خود را طی می‌کند. شرکت‌های هواپیمایی بیش از 70 درصد بلیت هواپیما را به صورت غیرچارتری ارائه می‌کنند.

139706080846108315200835

این در حالی بود که وزیر راه و شهرسازی به تازگی و در جلسه اخیر با اعضا کمیسیون عمران مجلس روایت و آمار دیگری را از میزان پروازهای چارتری در کشور ارائه کرد. عباس آخوندی در پاسخ به پرسش نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره دلیل افزایش قیمت یبست پروازهای داخلی گفته بود:‌ سهم چارتر شدن بلیت ها 80 درصد بود که امروز این سقف به 70 درصد رسیده و به زودی با هماهنگی انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی این سهم باز هم کاهش خواهد یافت.

وی گفت: هم اکنون بخش مهمی از تخلفات نرخ گذاری با ورود سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی کاهش یافته و به مردم هم توصیه کرده‌ایم برای پرهیز از گران خریدن، بلیت خود را از سامانه‌ها و آژانس‌های مجوز دار یا پایگاه اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی خریداری کنند.

چند ساعت پس از این اطلاع‌رسانی مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی اظهارات وزیر راه و شهرسازی را محترمانه تکذیب کرد. جعفرزاده با اشاره به انتشار آمارهای متفاوت در خصوص میزان پروازهای چارتری، اعلام کرد: آنچه که به نقل از وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران نقل شده است به این صورت اصلاح می‌شود که بیش از 70 درصد بلیت هواپیما به صورت غیرچارتری و 30 درصد چارتری در حال حاضر ارائه می‌شود.

وی یاداوری کرد: با سیاست‌های سازمان هواپیمایی کشوری روند ارائه بلیت هواپیما به صورت چارتر کاهش یافته است. به طوری که در حال حاضر کمتر از 30 درصد پروازها چارتری به متقاضیان ارائه می‌شود و این روند همچنان ادامه دارد.

1397060808442921152007810

منبع:تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.