خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۹۰۱۶

وزیر راه و شهرسازی:

مردم نگران ثبت اطلاعات در سامانه املاک نباشند

مردم نگران ثبت اطلاعات در سامانه املاک نباشند

وزیر راه با بیان این‌که مردم نگران ثبت اطلاعات واحد مسکونی خود در سامانه املاک و اسکان نباشند، گفت: مصوبه ستاد کرونا برای تمدید قرارداد مستأجران پابرجاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی با اشاره به سامانه ملی املاک و اسکان اظهار کرد: مردم نگران نباشند و واحد‌های مسکونی خود را در این سامانه ثبت کنند، اگر واحدی اضافه برای فرزندان خود یا در شهرستانی دارند، جای نگرانی از ثبت آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱٫۲ میلیون واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شد. اجرای این طرح با هدف جلوگیری از تلاطم قیمت مسکن و اجار بهاء انجام می‌شود. این طرح شامل کسب و‌کار‌های انبوه سازان نمی‌شود.

وزیر راه همچنین درباره وضعیت مستاجران با توجه به کرونا گفت: مصوبه ستاد کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره همچنان معتبر است و به زودی از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا میزان افزایش مجاز نرخ اجاره بهاء اعلام می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: تا پایان کرونا عدم اسباب کشی در بازار اجاره مسکن معتبر است و مردم نگران این موضوع نباشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل ونقل مورد سوال برخی از نمایندگان کمیسیون عمران قرار گرفت، گفت: این طرح در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شد، با توجه به این که کشور ایران از نظر ژئوپلتیک در یک نقطه کانونی چهارراه کریدور شمال ـ‌ جنوب و شرق ـ غرب قرار دارد، طرح جامع حمل و نقل راه با تفاهماتی که با کشورهای همسایه و کشورهایی که در کریدورها واقع شده‌اند همسو کرده‌ایم و تفاهم‌نامه‌هایی در این باره امضاء و مبادله کرده‌ایم که اهداف طرح جامع حمل و نقل را از جغرافیای کشورمان به یک جغرافیای بزرگ‌تر با رعایت الزامات ترانزیتی ارتقاء دهیم.

اسلامی با بیان این که فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد و در دستورکار قرار دارد،‌ افزود: نظام حمل و نقل و لجستیک و انبارداری و تدارکات باید در کشور به گونه‌ای تنظیم شود تا به صورت فرابخشی از رفت و آمدهای تکراری جلوگیری شود.

وی افزود: ما نظام لجستیک و نظام حمل و نقل را با هم یکپارچه و به حمل و نقل ترکیبی توجه کردیم. این طرح را در اختیار کمیسیون عمران قرار خواهیم داد، ضمن آنکه خودمان در قالب سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» امروز مورد استفاده قرار می‌دهیم و طرح‌های توسعه‌ای برای زیرساخت‌های حمل و نقل را با این نظام جامع انطباق می‌دهیم. این طرح را برای دولت هم فرستاده‌ایم و امروز در کمیسیون‌های دولت است و از آن جهت نیاز به مصوبه دولت داریم که طرحی فرابخشی است.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پرویز حسنی

    صاهب خانه میگه یا ۱۵میلیون آماده کن یا جاسوسخانه تو خیابان من با دولت کاری ندارم بکجا بریم؟ ماجانباز ۴۰ درصد

  • ناشناس

    جانم فدای احمدینژاد

  • ناشناس

    در ایران اگر پاک احمدی نژاد باشی زیر آب تا زدن مردم بیدارن قدیم نیست یک صدا میگن دورود بر احمدی داوری برو کفش احمدی واکُس بزن

  • ناشناس

    احمدی کار ۳۰ سال ۸ سال انجام دادی دوشمن شودم ایران هم این هست