کد مطلب: ۴۶۰۱۴۴

وزیر راه و شهرسازی:

معاملات در «سامانه املاک» باید به صورت جدی ثبت شود

معاملات در «سامانه املاک» باید به صورت جدی ثبت شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به صورت جدی و پیوسته معاملات حوزه املاک در «سامانه املاک» ثبت شود و افراد کد رهگیری دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا، ۲ ماه تمدید اجاره نامه‌ها را به دلیل شرایط کرونایی ابلاغ کردیم که برای مردم راه گشا بود و از اسباب کشی‌هایی که سبب شیوع مجدد کرونا بود، جلوگیری کرد.

او گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا بسته سیاست و تنظیم‌گری را ابلاغ کرده که برای همه جامعه لازم‌الاجراست و به دنبال این مصوبه، حداکثر افزایش اجاره‌بها برای استان تهران ۲۵ درصد، کلان‌شهر‌ها ۲۰ درصد و در سایر شهر‌ها ۱۵ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به صورت جدی و پیوسته معاملات و قراردادها در حوزه املاک در سامانه املاک ثبت شود و افراد کد رهگیری دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وظیفه ثبت قرارداد‌های حوزه املاک به عهده بنگاه‌های معاملاتی و دفترخانه‌هاست؛ همچنین اگر مستاجری به تعهدات خود عمل نکرده باشد، با حکم دادگاه حکم تخلیه آن صادر شود و باید مستاجر واحد مسکونی را ترک کند.

اسلامی گفت: مالکانی که قصد فروش خانه‌های خود را به صورت رسمی دارند، مستاجر باید ظرف ۲ ماه واحد مسکونی را تخلیه کند؛ البته دامنه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مربوط به کل واحد‌های مسکونی است و این اقدام ناظر بر این است که جا به جایی صورت نگیرد تا کرونا شیوع پیدا نکند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا ۳ ماه بعد از پایان دوره کرونا این شرایط برای واحد‌های مسکونی استیجاری حاکم است و چون قرارداد‌های املاک یک‌ساله است، طبعا این قرارداد‌ها برای یک سال بعد تمدید خواهد شد، همچنین اگر دیدیم که شیوع ویروس کرونا باز هم ادامه دارد، این مصوبه نافذ است و میزان افزایش را دوباره اعلام می‌کنیم.

اسلامی در پایان گفت: با توجه به ابلاغیه‌ای که اتحادیه بنگاه‌داران امروز به زیرمجموعه خود ابلاغ کرد، ما به این نتیجه رسیدیم که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا کارگشا بوده و این مصوبه موجب آرامش جامعه شده است؛ اما برخی سایت‌ها بدون هیچ اسنادی قیمت‌ املاک را بالا برده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Sajad

    سلام
    متاسفانه در تمدید قراردادها صاحبخانه ها تنها به پشت نویسی قراداد قبلی اکتفا کرده و از عقد قراداد جدید و اخد کد رهگیری بدلیل مسائل مالیاتی طفره می روند و مستاجرین بیچاره نیز بدلیل اوضاع نابسامان مسکن از فشار بیشتر به صاحبخانه می ترسند .
    لطفا مسئولین پی گیری بفرمایند و راه حل بهتری را در زمینه کمک به مستاجران پیدا کنن
    بخدا دیگه مردم زیر بار هزینه های سنگین مسکن له شده اند