خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۳۴۸۰

اویل‌پرایس بررسی کرد:

جدیدترین قیمت نفت / تولید اوپک به کمترین میزان ۴ سال گذشته رسید

جدیدترین قیمت نفت / تولید اوپک به کمترین میزان 4 سال گذشته رسید

به دنبال انتشار اخبار خوشبینانه در مورد مذاکرات میان ایالات متحده آمریکا و چین از یک‌سو و همچنین کاهش قابل توجه اوپک، قیمت نفت در معاملات روز جمعه حدود 1.35 درصد افزایش یافت.

به دنبال انتشار اخبار خوشبینانه در مورد مذاکرات میان ایالات متحده آمریکا و چین از یک‌سو و همچنین اختلالات عرضه نفت دو کشور لیبی و ونزوئلا قیمت نفت در معاملات روز جمعه حدود 1.35 درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، قیمت هر بشکه نفت خام برنت روز گذشته به 70.34 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با 1.58 درصد افزایش، با قیمت 63.08 دلار معامله شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت نفت خام برنت برای دومین هفته و قیمت نفت خام آمریکا برای پنجمین هفته متوالی صعودی بوده است.

از سوی دیگر، کاهش تولید قابل توجه عربستان سعودی و قطعی برق در ونزوئلا موجب کاهش چشمگیر تولید اوپک شده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی اس‌اندپی گلوبال پلتس، تولید نفت خام اوپک در ماه مارس -ماه گذشته میلادی- حدود 570 هزار بشکه در مقایسه با ماه فوریه (بهمن - اسفند) کاهش یافته که این کمترین میزان تولید کارتل اوپک طی چهار سال گذشته است. در ماه مارس (اسفند - فروردین) تولید اوپک در مجموع به 30.23 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

تولید کشور عربستان سعودی، بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک در ماه مارس به پایین‌ترین میزان از فوریه 2017 تاکنون رسیده است.

عربستان پیشتر وعده داده بود که تولید خود را بیش از میزان متعهدشده بر اساس توافق کاهش تولید، کاهش خواهد داد و بر اساس نظرسنجی اس‌اند‌پی گلوبال پلتس، تولید این کشور در ماه گذشته به 9.87 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

در این میان، تولید نفت دومین تولیدکننده اوپک یعنی عراق نیز 100 هزار بشکه در مقایسه با ماه فوریه کاهش یافته و به 4.57 میلیون بشکه در روز رسیده است. اگرچه بر اساس توافق کاهش تولید، این کشور باید 4.512 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند و همچنان این میزان بیشتر از سطح توافق‌شده است.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت ، قطعی برق گسترده و اختلالات در عرضه نفت ونزوئلاست. گفته شده، تولید این کشور به پایین‌ترین سطح 16 سال گذشته و حدود 740 هزار بشکه در روز رسیده است.

نظرسنجی پلتس همچنین نشان می‌دهد علی‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا علیه صنعت نفت ایران، تولید این کشور در ماه‌‌های گذشته نسبتا پایدار بوده و ایران موفق شده در ماه مارس 2.69 میلیون بشکه در روز نفت استخراج کند.

کارشناسان بر این باورند، درگیری‌های نظامی در لیبی، دیگر کشور عضو اوپک، می‌تواند عرضه نفت از سوی این کشور را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به رشد قیمت‌ها شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.