کد مطلب: ۵۹۹۵۱۳

جزئیات جلسه عشقی با سهامداران

جزئیات جلسه عشقی با سهامداران

در جلسه هم اندیشی رئیس سازمان بورس با سهامداران و فعالان بازار سرمایه، تلاش سازمان بورس برای حذف مداخلات و قیمت گذاری دستوری و همسو شدن بدنه دولت و معاونت اول ریاست جمهور با این روند خبر خوش عشقی برای سهامداران و نمایندگان آنها بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلسه هم اندیشی با سهامداران و فعالان بازار سرمایه با حضور عشقی، خدابخش و مدیر روابط ععمومی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، دغدغه‌ فعالان مورد به مورد شنیده شد.

کلیات جلسه با فضای ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت عمق بخشی به بازار سرمایه و ارتقا ساختار و روندهای نظارتی پیش رفت. انتصاب مدیر سازمان که تجربه حضور و مدیریت در بخش‌های مختلف بازار سرمایه را داشت بسیار مورد اقبال حاضرین قرار گرفته بود.

روند جلسه به واسطه اشتراک و تطابق بالای پیشنهادات فعالین با برنامه‌های مدیریت فعلی سازمان مثبت ارزیابی شد.

پیشنهاداتی از قبیل ارتقا سامانه‌های نظارتی، پشتیبانی‌های حقوقی، راه‌های حفظ منافع سهامداران، تلاش برای حذف مداخلات و قیمت‌گذاری دستوری از مهمترین دغدغه‌های فعالاین بود که مورد تایید مجید عشقی نیز قرار گرفت.

تشکر نهادهای مالی و صندوق های درآمد ثابت از مدیریت عشقی در عدم وارد آمدن هرگونه فشار به این نهادها جهت خرید اوراق دولتی یکی دیگر از نکات مهم جلسه بوده که در این خصوص با پیگیری‌های رئیس سازمان بورس و همراهی وزیر اقتصاد این روند حذف هرگونه جبر و فشار بر نهادهای مالی برای خرید اوراق دولتی ادامه دار خواهد شد و خزانه‌داری وزارت اقتصاد با متنوع‌تر کردن سررسیدها تلاش خواهد کرد ضمن رعایت سقف مجاز فروش اوراق، کشش بازار و ظرفیت چه در بانک‌ها و چه در بازار سرمایه سنجیده شود و هیچ فشار و اجباری بر هیچ نهادی وارد نیاید و چنانچه منافع اقتصادی نهادها ایجاب کرد اقدام به خرید اوراق کنند.

همچنین تلاش سازمان بورس برای حذف مداخلات و قیمت گذاری دستوری و همسو شدن بدنه دولت و معاونت اول ریاست جمهور با این روند از دیگر خبرهای خوش دکتر عشقی برای سهامداران و نمایندگان ایشان بود.

تمرکز بر ارتقا ابزارهای بازار سرمایه و موافقت کمیته فقهی با کلیات خرید و فروش تعهدی از دیگر خبرهای خوش این جلسه بود.

در نهایت مقرر شد جلسات مشابه با فعالان بازار و سهامداران به صورت ادواری ادامه دار شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار متضرر

    اینا کین که بعنوان سهامدار رفتن تو جلسه .
    سهامدار های واقعی که درد و دل سهامدارها رو که الان یکسال ونیمه سهام شرکتها ریزشی شده و حتی عرضه های اولیه سال گذشته هم هشتاد درصدشون توی ضرر هستن که نشان از بیماریه بورس داره رو چرا مطرح نمی کنن .
    اینا حرف های خود سازمان بورس و حقوقی ها هست .

  • ناشناس

    آقای عشقی نیازبه هیچ جلسه ای نیست،فقط جلوفروش غیرمنطقی حقوقی های بزرگ مثل فارس،فولاد،ذوب،فملی و….رابگیریدکه باعث نابودی بازار این شرکتها وبازارگردانهای آنها هستند.همه مردم متوجه مشکل بازار شدن،شماچطورمتوجه این مشکلاتی که خودتان درست کردیدنیستید!!!

    • ناشناس

      راست میگن بعضی از حقوقی ها رو ضررم میفروشن مثلا پالایش تا میخواهد جون بگیره حقوقی ها مثلا ابشار سهم میفروشن اینکه اونا درصد کمتری برای خرید وفروش میدهند درست نیست این خود یک اشتباه است

  • ناشناس

    سلام بر خبرگرازی تجارت نیوزلطفا رکود قیمت سهام پدیده شاندیز (گشان ) سهام توسعه وسهام ابنیه که قرار بود وارد بورس شود را پیگیری کنین و بامسولان سازمان بورس مصاحبه کنین و اطلاع رسانی شود با تشکر و تقدیم احترامات

  • خ .ب

    خروجی جلسه بی فایده است چون بیشتر شبیه به گفتار درمانی است با این حرفها بورس درست شدنی نیست

  • ناشناس

    نظرات منطقی و درست منتشر نمیشه

  • ناشناس

    میشینید دور همی تشکیل میدید ،پول مفت میگیرید که چی؟

  • پوریا

    خدا برکت بده به ارز دیجیتال

  • پوریا

    بازار فقط ارز دیجیتال
    موافقها لایک کنند

  • مجتبی زیانی

    حقوقی ها لباس حقیقی ها را پوشیدن رفتن تو جلسه هرچی عشقی گفته اونها هم تایید می کردن. اگه جلسه خروجی درستی داشت امروز بازار منفی نبود

  • ناشناس

    راست میگن حقوقی ها دارن همه چیز را خراب میکنند مثلا امروز من به این نتیجه رسیدم که برای حقوقی بمپنا گلریزان بگیریم