کد مطلب: ۵۷۶۰۹۹

رئیس اتحادیه لبنیات سنتی تهران خبر داد:

جلسه فوری برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر!

جلسه فوری برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر!

رئیس اتحادیه لبنیات سنتی تهران، اعلام کرد: با برگزاری جلسات فوری در هفته آتی، راهکارهای کوتاه‌مدت برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر بررسی ‎می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی رجبی، گفت: اگر خوراک دام به موقع و با قیمت مناسب عرضه شود قابلیت آن را داریم که تا ۱۵ سال قیمت لبنیات را ثابت نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه با سخنان چندی پیش محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر ارائه وام و تسهیلات به تولیدکنندگان موافق هستم، افزود: ارائه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی می‌تواند قیمت محصولات لبنی را کنترل کند.

رئیس اتحادیه لبنیات سنتی تهران اضافه کرد: با برگزاری جلسات فوری در هفته آتی راهکارهای کوتاه مدت برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر بررسی ‎می شود.

وی با بیان اینکه قیمت ۹۰ درصد از محصول‌های لبنی ثابت است، افزود: دو شرکت لبنی در روزهای اخیر قیمت محصول های خود را افزایش دادند که بابت این اقدام تذکر گرفتند ( ایرنا ).

احتمال افزایش قیمت لبنیات

این در حالی است که چندی پیش سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفته بود، نرخ کنونی محصولات لبنی بر مبنای قیمت شیرخام، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است و احتمال افزایش دوباره نیز وجود دارد.

سیدمحمدرضا بنی‌طبا، با بیان اینکه نرخ کنونی محصولات لبنی بر مبنای قیمت شیرخام پنج هزار و ۷۰۰ تومان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با تصویب قیمت شش هزار و ۴۰۰ تومانی خرید به ازای هر کیلو شیرخام از پایان مرداد، عملا قیمت بالای شش هزار و ۶۰۰ تومان برای کارخانه‌ها تمام می‌شود که با این وجود، قیمت مجدد افزایش می‌یابد. گرچه افزایش قیمت در بستر نظام عرضه و تقاضا کمتر از قیمت‌گذاری دستوری خواهد بود چرا که کارخانه‌ها در شرایط عرضه و تقاضا برای فروش بیشتر با هم رقابت می‌کنند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ادامه داد: براساس قانون، زمانیکه دولت تثبیت قیمت می‌خواهد، باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند، اما توصیه ما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص منابع آزاد شده به مصرف کننده بخصوص دهک‌های محروم جامعه است ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.