کد مطلب: ۵۶۳۳۰۰

جوابیه درباره طرح ملی مسکن اقساطی

جوابیه درباره طرح ملی مسکن اقساطی

اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در رابطه با خبر «طرح ملی مسکن اقساطی چیست؟ ثبت‌نام با متری یک‌میلیون تومان» توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در رابطه با خبر «طرح ملی مسکن اقساطی چیست؟ ثبت‌نام با متری یک‌میلیون تومان» جوابیه داده است.

به اطلاع میرساند در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ گزارشی توسط خبرنگار تجارت نیوز در این سایت منتشر شد با عنوان «مسکن ملی اقساطی چیست؟/مبلغ هر قسط ۷ میلیون تومان!». در این مطلب «طرح ملی مسکن اقساطی» که توسط «اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران» معرفی و توسط تعاونی‌های زیرمجموعه در حال اجرا می‌باشد را با «طرح اقدام ملی مسکن» که بارها به ‌غلط مسکن ملی دولتی نام‌برده شد مقایسه شده است.

لازم به توضیح است «اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران» متشکل از بدنه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی مسکن تحت نظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به‌عنوان یکی از تشکل‌های رسمی حوزه عمران و ساختمان درحال فعالیت می‌باشد.

این اتحادیه به‌واسطه شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه آن، در راستای حل بخشی از مشکلات مسکن کشور و همسو با دولت و مبتنی بر سند توسعه تعاون (مصوب ۲۸/۲/۱۳۹۲ هیئت‌وزیران به شماره ۲۳۶۰۹/ت۴۶۱۱۶هـ) پروژه‌های ساختمان و مسکن را در قالب مشارکت جمعی که روح تعاون محسوب می‌گردد، با عمل به تعهدات به اجرا می¬رساند.
درخصوص اطلاعات مندرج در این خبر مبنی بر حداقل پیش‌پرداخت ۹۰ میلیون تومان به‌صراحت باید اعلام کنیم حداقل پیش‌پرداخت برای ثبت‌نام در «طرح ملی مسکن اقساطی» اتحادیه، متری یک‌میلیون تومان و حداقل مبلغ هر قسط، متری ۷۵ هزار تومان می‌باشد که طبق هر نوع محاسبه، مغایر با خبر درج شده است.

در بند دیگری از این مطلب به پروژه‌هایی در شهرری و اشرفی اصفهانی که به واسطه این طرح در حال اجرا می‌باشد اشاره شده است که با توجه به اطلاعات دقیق پروژه‌های طرح ملی مسکن اقساطی که در رسانه‌های معتبر منتشرشده، صراحتاً اعلام می‌شود این اتحادیه پیش از اجرای طرح ملی مسکن اقساطی و در حال حاضر هیچ پروژه¬ای در این دو منطقه تهران نداشته و ندارد.

رقم متری ۳۸ میلیون تومان برای چیتگر هم کذب محض بوده و مبلغ پرداختی افراد طبق هزینه تمام‌شده می‌باشد.

لازم به ذکر است این طرح برای تمام مناطق استان تهران در حال مطالعه و ارزیابی بوده و با توجه به گستره کشوری آن، قطعاً در استان‌های دیگر نیز اجرا خواهد شد.

ازآنجاکه تمام اطلاعات مندرج در این خبر نادرست بوده و عنوان طرح نیز اشتباهاً «طرح مسکن ملی اقساطی» عنوان شده، طبق تأکید ماده ۲۳ قانون مطبوعات، آن رسانه محترم وظیفه دارد تا جوابیه این اتحادیه را در آن رسانه به‌طور کامل منتشر نماید و در غیر این صورت اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران بر اساس حقوق قانونی خود اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Meysam

    خسته نباشید جمع کنید این مسخره بازیا رو بااین مسکن کدام قشر ضعیف باپرداخت این مبلغ صاحبخانه می شود

  • ناشناس

    والا قراره که آقای رئیسی ریئس جمهور منتخب به تمام کسایی که تا به حال خونه نداشتم بدون پیش پرداخت مسکن ملی با اقساط بده، ببینیم چیکارمیکنه

  • ناشناس

    رئیسی کجایی، به دادملت برس?

  • م ج

    حالا چی میشه خانه بسازید اقساطی مثل کشورهای دیگه به مردم بدید ما که داریم اجاره میدیم اون رو به اقساط خونه بدهیم مردم دارن از ماهی دو ملیون به بالا اجاره میدن نمیتونند قسط خونه بدن وقتی قسط تمام شد سند را به نام بزنید با شریط واللا همه مستجرین حاضرن از دو ملیون به بالا بستگی به درآمد وحقوق قسط بندی کنید

  • م ج

    خونه بسازید قسطی بدید ما که اجاره میدیم اون رو قسط بانک میدیم

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید اسم نوشتیم هیج خبری نشده پیام نیمده چکار کنیم

  • گمنامم

    فعلا که سامانه قطع است چه مسکن ملی و چه وام ودیعه مسکن ،
    تماس گرفتم میگن حمله ستیبری بر روی سامانه شده بنهد هم گفتم : جاااااانم
    در این دولت روحانی همیشه یک جاش مشکل داره .
    نظارت روی اسکان ندارند مالک خودش قانون گذار شده و آتش بیار این وسط املاک است بخاطر گرفتن کمیسیون بالای تعرفه اصلا در هیچ قسمت اجرایی دولت روحانی نظارتی وجود نداشت .

  • محمود

    سلام بنده بیشتر از یک سال پیش ثبت نام کردم و مدارک را بارگذاری کردم ولی متاسفانه هیچ خبری نیست که نیست!!!!!

  • ناشناس

    کجا باید ثبت نام کنیم من مستاجرم خدا کنه قیمتها پایین بیاد تو رو خداخانه به جز ایرانی ندهید الان تو مملکت خودمون اونا صاحب خونه اند وما مستاجر اونها این چه وضعیه به داد ما ایرانی ها برسین ما اگه تو افغانستان بودیم عمرا خانه میگذاشتن از خودمون باشه ببینید اینها چقدر پرو شدند هنوز که باز هم سرازیر شدن بقیشون هم دارن میاین از ما ایرانی ها جداشون کنید دور برمون پر شده از هراتی وافغانی

    • ناشناس

      تو دیگه کی هستی
      معلومه چند چندی

  • ناشناس

    آقایان مسوولان مملکتی فقط این را بدانید که خوب هم میدانید مردم قشر فقیر جامعه مخصوصا مستاجران به خاک سیاه نشاندن و فقرا را این حکومت با خاک یکسان کرده و زندگی مردم مخصوصا مستاجران را به جهنم واقعی تبدیل کرده اید