کد مطلب: ۷۵۰۵۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حجم مشکوک معاملات در بازار امروز ۲۶ دی ۱۴۰۱

حجم مشکوک معاملات در بازار امروز 26 دی 1401

زمانی که دادوستد یک سهم در جریان یک روز معاملاتی به طور چشمگیر افزایش یابد، به اصطلاح آن را حجم مشکوک می‌نامیم. برای مثال اگر میانگین حجم معاملات یک سهم در بازار بورس 5 میلیون برگ سهم باشد و در یک روز معاملاتی 50 میلیون از این سهم معامله شود، این سهم در روز مذکور حجم مشکوک معاملات داشته است. امروز هم بازار شاهد چنین معاملاتی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از افت شاخص‌سازهای بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای چهارمین هفته دی‌ماه، با یک روز استراحت به واسطه تعطیلی بورس، بازیگران بازار در معاملات امروز 26 دی ماه سربلند ظاهر شدند. به طوری که شاخص کل در پایان بورس امروز، 36 هزار و 960 واحد معادل 2.25 درصد رشد کرد .

همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز طی معاملات امروز، همسو با نماگر اصلی بازار رفتار کرد و 15 هزار و 426 واحد معادل 3.06 درصد، افزایش یافت که نشان از سبز بودن کلیت بازار دارد.

گفتنی است بورس امروز بر خلاف روز شنبه حجم معاملات خوبی را ثبت کرد. از این رو تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 19 میلیارد و 470 میلیون و ارزش معاملات را هشت هزار و 902 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط هشت تا 10 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 26 دی 1401

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خگستر، کرمان و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و کرمان بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ثامید با افزایش 12.05 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، غگیلا نیز با افت 5.91 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبصادر، خبهمن و وبملت تعلق گرفت. لازم به ذکر است که سهم‌های نمرینو، ثمسکن و وسینا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای زپارس، ساروج و وطوبی خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های نمرینو، ثمسکن و وسینا رقم خورد. همچنین ولصنم در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد انرژی1 بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.