کد مطلب: ۲۳۲۵۷۷

حمایت از کالای ایرانی با کاهش نرخ تامین مالی

حمایت از کالای ایرانی با کاهش نرخ تامین مالی

در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه تهران که در غیبت وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از مهم‌ترین راهکارهای حمایت از تولید ملی را کاهش نرخ تامین مالی اعلام کرد.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آئین آغاز یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه تهران گفت: در سال گذشته در حالی رشد 25 درصدی بازدهی بورس و فرابورس نسبت به سال 95 رقم خورد که حجم معاملات از 195 هزار میلیارد تومان به 247 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: نمایشگاه فاینکس 2018 با هدف برقراری و ارتباط بین فعالان بازار سرمایه و نهادهای مالی و همچنین علاقه‌مندان به حضور در بازار سرمایه در حالی برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین هدف از برپایی چنین نمایشگاه‌های فرهنگ‌سازی وارتقا سواد مالی است.

وی از معرفی آخرین تکنولوژی‌های موجود در بازار سرمایه، بازار پول و بیمه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: امسال حضور بانک‌ها و بیمه‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بوده و حدود 390 شرکت مختلف در نمایشگاه امسال حضور یافته‌اند.

محمدی از برپایی کارگاه‌های آموزشی توسط شرکت‌های بین‌المللی در طول فاینکس 2018 خبر داد و گفت:‌ اصلاحات ساختاری مختلف از جمله به روزرسانی سامانه معاملات، بهره‌برداری از سامانه اسمارت، اصلاح دستورالعمل نمادهای معاملاتی از اقدام‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان بورس در سال گذشته بوده است که در نتیجه این اقدام‌ها تعداد نمادهای متوقف ارز 70 شرکت به 10 الی 15 شرکت کاهش یافته است.

در میانه سخنرانی رئیس سازمان بورس وی در پاسخ به اعتراض یکی از معترضان به توقف نماد معاملاتی «های‌وب» گفت: نماد معاملاتی با تعدیلاتی در صورت‌های مالی مواجه خواهد شد که به محض انجام این تعدیل‌ها نماد معاملاتی آن آماده بازگشایی خواهد بود.

وی در خصوص توقف نماد معاملاتی کنتورسازی نیز گفت: در این نماد معاملاتی هم اکنون از حدود 4 هزار سهامدار به قیمت 2107 تومان خریداری شده و همزمان پیگیری‌های قضایی در این نماد ادامه دارد.

محمدی در ادامه افزود: بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها در سال گذشته در حالی صورت گرفت که امید می‌رود امسال نماد معاملاتی بانک پاسارگاد نیز از حالت تعلیق خارج شود.

در عین حال با توجه به نامگذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی، بازار سرمایه از طریق کاهش نرخ تامین مالی و انتشار اوراق بهادار مختلف تلاش می‌کند تا به این شعار جامه عمل بپوشاند.

در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه تهران علیرغم اعلام قبلی مبنی بر حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی اما هیچ یک از این دو مقام مسئول حضور نداشتند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.