کد مطلب: ۵۹۹۱۱۷

دفع حمله هکری به هواپیمایی ماهان

دفع حمله هکری به هواپیمایی ماهان

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان اعلام‌کرد: حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان دفع شده است.

به گارش تجارت‌نیوز ، «امیرحسین ذوالانواری» امروز ضمن تایید حمله سایبری گفت: این موضوع جدیدی نیست و تقریبا برای چندمین بار است که این حمله رخ می‌دهد و هر بار شرایط توسط شرکت کنترل شده است.

وی با اشاره به اتفاق اخیر، بیان‌داشت: این موضوع یک اتفاق عادی تلقی می‌شود و تیم امنیت سایبری ماهان هوشمندانه و به‌موقع وارد عمل شد و این حملات را خنثی‌ کرد.

ذوالانواری افزود: اکنون همه پروازهای ماهان طبق برنامه در حال انجام است و پروازهای آتی نیز طبق زمان ‌قبلی انجام خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر تغییری در زمان انجام پروازها به وجود آید به همه مسافران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان ادامه‌داد: در حال حاضر هواپیمایی ماهان درحال تهیه اطلاعیه برای شفاف‌سازی درباره موضوع حمله سایبری است.( ایرنا )

واکنش ماهان به حمله سایبری

شنیده‌ها و اخبار ارسال شده حاکی از حمله سایبری و هک شدن سایت شرکت هواپیمایی ماهان است به طوری که در قالب پیامک‌هایی به مسافران تحت عنوان پیامی با این مضمون که "هواپیمایی ماهان را به دلیل همکاری با سپاه تروریستی انقلاب اسلامی هک و تمام فعالیت‌های آن‌ها را مختل نموده است" ارسال می کند.

بر اساس این گزارش با پیگیری‌های انجام شده این حمله سایبری تایید شده است. در این پیگیری ها مشخص شد در هیچ کدام از پرواز‌های داخلی و خارجی این شرکت هواپیمایی اختلالی ایجاد نشده و در حال حاضر سیستم فروش بلیت این شرکت هواپیمایی در حال فعالیت است.در صورت تاخیر در پرواز‌های این شرکت هواپیمایی به مسافران اطلاع رسانی خواهد شد، اما درحال حاضر هیچ مشکلی در انجام پرواز‌ها وهمچنین نشست و برخاست آن‌ها وجود ندارد. قسمت کنترل عملیات پرواز‌ها در حال انجام و بررسی مشکل است و در آینده نزدیک این مشکل برطرف خواهد شد.( باشگاه خبرنگاران جوان )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.