کد مطلب: ۴۲۸۳۷۴

خبر جدید درباره ترخیص کالا از گمرک / ترخیص خودروهای دپو شده آغاز می‌شود

خبر جدید درباره ترخیص کالا از گمرک / ترخیص خودروهای دپو شده آغاز می‌شود

واعظی اظهار کرد: گمرکات از هر تسهیلاتی که دولت می‌تواند بدهد استفاده می‌کند تا در این شرایط نه خودرو و نه هر کالای اساسی در گمرکات نماند و امروز هم یک مصوبه دیگر در این زمینه داشته‌ایم که کالاها زودتر از گمرکات ترخیص شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران و در جمع خبرنگاران درباره برنامه دولت برای خارج کردن خودروهای وارداتی از گمرک اظهار کرد: گمرکات از هر تسهیلاتی که دولت می‌تواند بدهد به شرط اینکه منجر به قاچاق نشود استفاده می‌کند تا در این شرایط نه خودرو و نه هر کالای اساسی و مواد اولیه دیگری در گمرکات نماند و امروز هم یک مصوبه دیگر در این زمینه داشته‌ایم که کالاها زودتر از گمرکات ترخیص شوند.

لحظاتی پس از این اظهارات واعظی، ایسنا گزارش داد، هیات دولت در جلسه امروز خود با پیشنهاد ارائه شده در رابطه با تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرد و احتمالا به زودی ترخیص خودروها آغاز می‌شود.

همچنین رییس دفتر رییس جمهور به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که آنچه قبلاً درباره مکانیزم ماشه مطرح می کردند عملیاتی نمی شود.

وی افزود: ایشان روز دوشنبه به ایران سفر کرد و با ظریف و لاریجانی و روحانی دیدار کرد. این سفر به خواست خود او بود و با توجه به اینکه به تازگی به این سمت انتخاب شده و با توجه به شرایطی که پیش آمده بود و مواضعی که ما اتخاذ کرده بودیم اروپایی‌ها علاقه‌مند بودند که عکس العملی در برابر مواضع ما نشان دهند که به ایران سفر کرد و مذاکرات خوبی انجام شد.

واعظی افزود: قبول کردند که اروپایی‌ها تعهداتی که در برجام داشتند با خروج آمریکا از برجام کم نکنند و آن را ادامه دهند. همچنین قبول کردند که اروپا می‌خواهد در همه ابعاد با ایران ارتباط خوبی داشته باشد و در نهایت اینکه ایشان اعلام کرد ما تلاش می‌کنیم به سهم خود در اتحادیه اروپا برجام باقی بماند و موافقت‌نامه‌ای بهتر از برجام وجود ندارد و از ما هم در این راه کمک خواستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اروپا تاکنون پیشنهاد قابل توجهی برای ادامه برجام ارائه کرده یا خیر، گفت: اروپا تلاش خود را می‌کند اما امکانات اقتصادی اروپا در برابر فشارهایی که از سوی آمریکا وارد می‌شود مقداری کم است. اما امروز که ما این پنج گام را برداشتیم و تعهدات خود را در چارچوب برجام کم کرده‌ایم، عملاً دیگر به آن معنا بدهکار نیستیم و مسیرمان را دنبال می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره انتشار فایل صوتی هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: این فایل صوتی تخصصی بود، ما روز گذشته جلسه‌ای با متخصصان و سازمان هوایی کشور داشتیم آنان گفتند هواپیمای آسمان می‌خواسته در آن ساعت در فرودگاه مهرآباد بنشیند و در زمان حادثه در کرج بوده است از آن جا نوری را می‌بیند و حدس می‌زند به برج مراقبت اطلاع می‌دهد. برج همان موقع از پدافند سوال می کند و پدافند می‌گوید مشکلی نیست و شلیکی نشده است، آنجا سوال می‌کند که من برگردم یا بنشینم که اجازه داده می‌شود که در فرودگاه مهرآباد بنشیند.

واعظی افزود: این خبر را روز چهارشنبه به آقای عابدزاده گفتند که ایشان هم آن را به مردم منتقل می‌کند، خود مسئولان ما که با اوکراینی‌ها در تماس بودند این فایل را در اختیار آنان می‌گذارند و این چیز پنهانی نیست، خلبانان هر چیزی را می‌بینند با برج در میان می‌گذارند.

وی درباره تاثیر ویروس کرونا در اقتصاد چین گفت: اقتصاد چین اقتصاد بزرگی است و وقتی بعد از ۹ روز بورس این کشور باز می‌شود و افت را نشان می‌دهد طبیعی است که هم بر اقتصاد آنها و هم بر اقتصاد کشورهای جهان تاثیر بگذارد.

وی افزود: اما این تاثیر مقطعی است و هم چین و هم سایر کشورهای جهان به دنبال کنترل آن هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.