کد مطلب: ۴۰۳۷۲۴

اسلامی:

خروج قطار زاهدان تروریستی نبود

خروج قطار زاهدان تروریستی نبود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای ایام اربعین گفت: هیچ نوع شواهدی مبنی بر تروریستی بودن حادثه قطار زاهدان وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی شامل سه سند در حوزه هواشناسی و حمل‌ونقل جاده‌ای به امضا رسید.

در حاشیه این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره سانحه ریلی قطار مسافری زاهدان - تهران، اظهار کرد: آن سانحه، سانحه‌ای نبود که سیستم حمل‌ونقل مقصر باشد بلکه اتفاقی افتاده بود که نادر است و کمیته سانحه هم به محل وقوع حادثه اعزام شد.

هیچ گونه شواهدی درباره تروریستی بودن حادثه قطار زاهدان وجود ندارد

وی با بیان اینکه موضوع باز شدن پیچ‌ها یک اتفاق نادر است، گفت: مدیریت استان به جد در حال پیگیری موضوع است و کمیته بررسی سانحه هم گزارش خود را در این باره ارائه داد.

اسلامی تأکید کرد: هیچ نوع شواهدی مبنی بر تروریستی بودن این حادثه وجود ندارد پیچ‌های ریل باز شده بود اما اینکه با چه انگیزه‌ای این پیچ‌ها باز شده بود مدیریت استان سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما حفاظت از خطوط ریلی را به طور جدی پیگیری و دنبال می‌کنیم.

ناآرامی‌ها در عراق با مدیریت دولت عراق کنترل شد

وی درباره سفرها به عراق اظهار کرد: وضعیت ناآرامی در عراق حرکت خاصی بود که ناگهانی ظهور کرد و یا مدیریت دولت و کشور عراق کنترل و جمع شد.

اسلامی با بیان اینکه مردم با پای پیاده به زیارت اباعبدالله (ع) می‌روند، گفت: کشور عراق امروز امن است و مشکلی وجود ندارد و وزارت خارجه هم اعلام کرده است که مردم با احتیاط سفر کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما هیچ گزارش ناامنی در عراق نداریم، روز گذشته 33 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند.

وی افزود: برای ایام سفرهای اربعین 8 هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفتیم همچنین روزانه 55 رام قطار به کرمانشاه و خرمشهر داریم که 475 نفر را جابه‌جا می‌کنند.

اسلامی گفت: بیش از 600 مجوز هوایی هم از سوی سازمان هواپیمایی کشور به شرکت‌های هواپیمایی بابت پروازهای اربعین داده شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.